1 צפייה בגלריה
yk13579055
yk13579055
האב והילדה שנפגעה מינית על ידי פועל בניין
(צילום: שלו שלום)
עובד אחזקה בדירה בירושלים נחקר בחשד שתקף מינית ילדה בת ארבע, אך הוריה טוענים כי למרות שהגישו תלונה כבר לפני כשבועיים, המשטרה התמהמהה בחקירה, ורק לאחר שבוע אספה פרטי לבוש שעליהם יכול להימצא דנ"א של החשוד. גם עדות טרם נגבתה מהילדה. "בגלל שהילדה מדברת יידיש אמרו במשטרה שתרגום לעברית לא 'יחזיק בבית המשפט', טענו במשפחה. החשוד במעשה שוחרר בתנאים מגבילים.
אביה של בת הארבע ציין בשיחה עם ynet ו-"ידיעות אחרונות" כי "לפני שבועיים אשתי הייתה צריכה שאקח את הבת שלנו לעבודה בדירה שאני משמש בה כמפקח בנייה. בשלב מסוים הילדה הגיעה אליי בוכה ורועדת. שאלתי אותה מה קרה והיא אמרה ש'מישהו נגע בי באיבר המין'. היא הצביעה על אחד הפועלים ואמרה לי 'זה הוא', ולא רצתה להסתכל עליו יותר.
"לקחתי אותה והרמתי אותה. הפועל יצא מהבית עם רכבו, נסעתי אחריו וחסמתי אותו עד שהגיעה משטרה. משם נסעתי להגיש תלונה. בזמן שהייתי בתחנה אשתי סיפרה שהבת גוללה בפניה את האירועים ותיארה שאדם זר נגע בה באיבר המין ואף נתן לה סטירה. הוא אמר לה 'אל תספרי לאבא שלך'".
האב ציין כי "רק אחרי שבוע המשטרה ביקשה את התחתונים של בתי שעליהם יכולים להימצא שרידי זרע או דנ"א". עוד טען אביה כי חוקר ילדים מטעם משרד הרווחה יצר עימו קשר וטען בפניו כי אין אפשרות לחקור את הילדה מאחר שהיא דוברת יידיש, ותרגום לעברית "לא יחזיק בבית משפט", וכך למעשה לא נגבתה עדות מהילדה במשך שבועיים. "ציינתי בכל הזדמנות שאין לנו שום בעיה שבתי תחקר על ידי חוקרי ילדים", אמר.
במשטרה הכחישו את גרסת האב, ומסרו: "מיד עם קבלת הדיווח אודות חשד למעשה מגונה לפני כשבועיים, הוזעקו למקום שוטרים והחשוד נעצר לחקירה. בניגוד מוחלט לנטען, במסגרת החקירה המתנהלת בימים אלו בוצעו מגוון פעולות, בהן חקירת החשוד, גביית עדויות מהמעורבים, תפיסה של מוצגים רלוונטיים - בהם פריטי לבוש של הילדה שהועברו לבדיקה. כמו כן, למרות התנגדות אבי הילדה תחילה, במסגרת החקירה זומנה הילדה לחקירת ילדים באמצעות חוקרי ילדים של משרד הרווחה".
עו״ד ברוריה פרידעו"ד ברוריה פריד
ממשרד הרווחה נמסר כי "המשרד מודע למקרה, ועושה מאמצים למצוא מתורגמן ליידיש שמיומן במשימה מורכבת כגון זו על מנת לחדש את החקירה מהר ככל שניתן".
עורכת הדין ברוריה פריד, המייצגת את המשפחה, מסרה: "בניגוד לנטען בתגובת המשטרה, אב הילדה לא התנגד לחקירת בתו, אלא הוא לחץ ולוחץ ללא הרף לביצוע בפועל של חקירת הילדה בכדי להגיע לחקר האמת. מדובר במקרה חמור ומזעזע האמור להדאיג כל הורה בירושלים. אני שמחה כי עתה משטרת ישראל התעשתה ופועלת במלוא הכוח לבצע עבודתה ולהרחיק כל פוגע פוטנציאלי בילדים חסרי ישע".
פורסם לראשונה: 00:00, 05.09.23