בדרום תל אביב עוד מתאוששים ממהומות הענק שפרצו בשבת במסגרת העימותים בין תומכי ומתנגדי המשטר באריתריאה. לאחר שבמשטרה לא הצליחו לחזות את גודל האירוע, מנסים כעת החוקרים לפעול למעצר המפגינים שנקטו באלימות כלפי השוטרים. על פי תיעודים שמצטברים מאז התקרית, נראה כי לא רק המשטרה עשתה שימוש בנשק חם - אלא גם מפגינים מצד תומכי המשטר.
באחד התיעודים ממצלמות האבטחה ברחוב לבנדה נראה מפגין בלבוש אדום כשהוא אוחז בנשק ביד ובמקל ביד השנייה. על אף שזהותו ידועה, הוא טרם נעצר לחקירה. לפי העדויות, הפורעים הגיעו לבניין והשחיתו מכולת בבעלות אריתראית שנמצאת בו. לאחר מכן עלו הפורעים לקומה הראשונה בבניין, שבה יש אולם אירועים של הקהילה - ואיימו על משתתפים בחתונה שהתקיימה במקום.
2 צפייה בגלריה
מעצר האזרח האריתראי
מעצר האזרח האריתראי
אזרח אריתראי שנעצר בחשד להחזקת אקדח
(צילום: דוברות המשטרה)
הלילה, המשטרה עצרה אזרח זר מאריתראה, תושב תל אביב בן 41, בחשד להחזקת אקדח בלתי חוקי במהלך ההתפרעויות, אך לפי שעה לא איתרה את מה שנראה כאקדח בתיעוד. החשוד הועבר לחקירה ויובא בהמשך לבית המשפט לדיון הארכת מעצר.
לדברי חברי הקהילה האריתראית, תומכי הנשיא דאגו למחוק ולהשמיד תיעודים דומים של מפגינים אוחזים בנשק. בנוסף, ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" נודע כי כמה מפצועי הירי במהומות שתומכים במשטר האריתראי קיבלו טיפול רפואי באופן מחתרתי בדרום העיר מחשש שייעצרו ושיילקחו פרטיהם.
על מידת התמיכה שלה הם זוכים ניתן ללמוד מהעובדה כי החשודים תומכי המשטר שנעצרו יוצגו על ידי עורך דין ששכרה עבורם קהילת תומכי המשטר האריתראי בישראל, בתיווך שגרירות אריתריאה.
פורסם לראשונה: 00:00, 05.09.23