2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה ג'קרטה אינדונזיה
אילוס אילוסטרציה ג'קרטה אינדונזיה
ג'קרטה, בירת אינדנוזיה
(צילום: shutterstock)
תשומת הלב המדינית להרחבת הסכמי אברהם מופנית בעיקר לסעודיה, אך ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים חשאיים מול גורמים במדינה חשובה נוספת: אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם והדמוקרטיה הרביעית בגודלה.
בפברואר 2024 יתקיימו בחירות חשובות באינדונזיה לנשיאות, לסגן הנשיא ולפרלמנט - ותוצאותיה יכריעו אם אינדונזיה תנרמל את יחסיה עם ישראל. כיום, לישראל אין יחסים דיפלומטיים רשמיים עם אינדונזיה, אך יש לה ערוצי הידברות ישירים מול מספר גורמים במדינה שמעוניינים בחימום היחסים, ובין המדינות יש קשרי סחר, תיירות ושיתופי פעולה ביטחוניים. גם האמריקנים פועלים מאחורי הקלעים כדי לשכנע את האינדונזים לנרמל את היחסים.
2 צפייה בגלריה
בן סלמאן, ביידן ונתניהו. אינדונזיה מחכה לסעודים
בן סלמאן, ביידן ונתניהו. אינדונזיה מחכה לסעודים
בן סלמאן, ביידן ונתניהו. אינדונזיה מחכה לסעודים
(צילום: רויטרס, AP, יונתן זינדל)
בישראל חלוקים אם אינדונזיה תנרמל את יחסיה עם ישראל לפני סעודיה, או שתעדיף ללכת בעקבותיה. בעוד שיש מי שמקווים למהלכי התחממות ראשוניים מצד אינדונזיה,יש בכירים בישראל שמביעים ספקנות בנושא וחושבים שהאינדונזים לא באמת בשלים לכך.
אותם בכירים מצביעים על כך שבחודשים האחרונים ספורטאים ישראלים לא הורשו להיכנס לאינדונזיה, מה שגרם לה להפסיד אירוח של כמה טורנירים בינלאומיים. כמו כן, בכיר ישראלי אמר כי אינדונזיה חוששת מהפגנות וממחאות של קיצונים ולכן יותר הגיוני שתמתין לסעודיה, וציין כי בהרכב הנוכחי של הממשלה יהיה קשה מאוד לרתום את האינדונזים למהלך.
פורסם לראשונה: 00:00, 06.09.23