ארבעה ימים לאחר התפוצצות פרשת החשד לאונס קבוצתי בעיירת התיירות איה נאפה, במשטרה המקומית ממשיכים באיסוף הראיות וממתינים לתוצאות בדיקות DNA שנלקחו מחמשת הישראלים ומהמתלוננת הבריטית, שהושארה בקפריסין עד מיצוי החקירה. בתקשורת המקומית דווח כי רופאים משפטיים איתרו על גופה סימני אלימות שיכולים להתאים לסימני מאבק בינה לבין הישראלים.
2 צפייה בגלריה
בית המלון בקפריסין בו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית
בית המלון בקפריסין בו לנו הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית
בית המלון בקפריסין
(צילום: לירן תמרי)
2 צפייה בגלריה
המלון באיה נאפה קפריסין
המלון באיה נאפה קפריסין
המסיבה במלון
( מתוך הרשתות החברתיות )
בתוך כך, היום התברר כי המתלוננת זיהתה במסדר זיהוי חלק מהחשודים הישראלים, והצביעה על אלו שלטענתה פגעו בה.
עו"ד ניר יסלוביץ שמייצג אותם אמר כי "אין חולק כי בין המתלוננת לחשודים הייתה היכרות, ושחלקם היו בקשר אינטימי איתה. שאלת ההסכמה היא זו שתתברר בחדרי החקירות". הוא גם הבהיר כי "החשודים לא נחקרים בעבירה של הפצת סרטונים, כפי שטענתי מתחילת החקירה. הפצת הידיעה שהחקירה מתמקדת בהפצת סרטונים אינה נכונה".
בינתיים, משפחתה של התיירת הבריטית יצאה במסע גיוס כספים כדי לסייע לה במאבק המשפטי. עורך הדין הבריטי מייקל פולק ממייסדי ארגון "צדק בחו"ל" הודיע כי מעתה הוא ייצג את המתלוננת. מדובר באותו עורך דין שייצג את המתלוננת הבריטית שטענה שנאנסה על-ידי ישראלים בשנת 2019. בדף גיוס התרומות צוין כי גיוס הכספים נחוץ לצורך ניהול ההליך, וכי משפחתה של המתלוננת מודה למי שיסייע לה.
"היא הגישה תלונה בגבורה למשטרת קפריסין, ונחושה להיאבק למען הצדק", נכתב בדף התרומות. "נעשה כל שניתן כדי לוודא שההליכים התקינים יתקיימו, ושהעבריינים יועמדו לדין. מצפה לגברת הצעירה תהליך ארוך".
בתוך כך, בצוות ההגנה הישראלי מעריכים כי אחד החשודים בפרשה צפוי להשתחרר ממעצר בקרוב, בעקבות התפתחות בחקירה.
אביו של אחד הצעירים שעצורים אמר אתמול: "אני מקווה שיהיה בסדר. פגשתי את הילד, לדעתי אין פה אונס, לא גררו אותה ולא היה כלום. מדובר בחמישה בחורים שיצאו לחופשה לפני תחילת הלימודים באוניברסיטה".
בעוד שבישראל אמצעי התקשורת מסקרים את הפרשה באופן נרחב, בעיירת הנופש רוב התיירים כלל לא שמעו עליה. לידיה, שהגיעה לפני כמה ימים לבילוי באיה נאפה מהונגריה יחד עם חברותיה, אמר: "לא שמענו על המקרה הזה. אנחנו לא מרגישות מצד הישראלים פה יחס מטריד, ובכל מקרה מקפידות לא לשתות משקאות שזרים נותנים לנו ולא מספרות באיזה מלון אנחנו נמצאות. דווקא נראה לנו שהעיירה פה היא מקום יחסית בטוח בהשוואה להונגריה. אנשי הביטחון במוקדי הבילוי והברמנים מגינים עלינו. אם רואים שיש לנו בעיה, הם עוזרים".
פורסם לראשונה: 00:00, 07.09.23