סגירת מעגל של שגריר ישראל בברלין: כמאה שנה לאחר שאשת הטקסטיל, פרידל פרוסקאור, עסקה בעיצוב אופנה בעיר ערב מלחמת העולם השנייה, צעד נכדה, רון פרושאור, על מסלול הדוגמנות כשהוא מציג חליפה של מעצב האופנה הישראלי דורון אשכנזי, שיוצרה בחלקה מחומרים ממוחזרים.
"לא מדובר בקריירה שנייה", הרגיע פרושאור לאחר שעלה על המסלול והוסיף: "אני גאה להביא את מיטב האופנה הישראלית לקדמת הבמה, אנו חוגגים עושר תרבותי שאף מיטיב עם הסביבה. אני בטוח שסבתי היתה גאה בסגירת המעגל האופנתי הזה, כאושיית אופנה ברלינאית של שנות ה־20".
2 צפייה בגלריה
שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, הולך על המסלול בתצוגת אופנה בברלין
שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, הולך על המסלול בתצוגת אופנה בברלין
פרושאור על מסלול הדוגמנות
(מתוך עמוד ה-X של רון פרושאור)
2 צפייה בגלריה
yk13585201
yk13585201
"בטוח שהייתה גאה". הסבתא פרידל פרוסקאור
תצוגת האופנה התקיימה במסגרת פסטיבל "ימי תרבות יהודית בברלין" שמקיימת שגרירות ישראל בברלין לצד מספר שותפים, ובמהלכו הציגו את עבודתם סופרים, קומיקאים, מעצבי אופנה ומוזיקאים - ביניהם גם אביב גפן ומרינה מקסימיליאן בלומין. הלבוש של פרושאור שולב כחלק מהניסיון של מארגני האירוע לעשות שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים במהלך ההפקה. בין המעצבים הנוספים שהציגו את עיצוביהם היו חנה מרליוס, יניב פרסי ושרון טל.
הפסטיבל חגג גם את היצירה הקולנועית הישראלית, ובמהלכו הוקרנו שלל סרטים ישראליים כמו "חומוס פול טריילר", "ולריה מתחתנת", "המשלחת" ו"בתולים".
פורסם לראשונה: 00:00, 10.09.23