חלק פורשים, חלק ממשיכים, וחלק הם מועמדים ומועמדות חדשים: הבחירות לרשויות המקומיות בפתח, והיום צפויות להיסגר באופן רשמי הרשימות לבחירות ברשויות.
3 צפייה בגלריה
מוטי ששון
מוטי ששון
ראש העיר חולון מוטי ששון
(צילום: קובי קואיקס)
שש קדנציות לא הספיקו לו: בגיל 76, אחרי 30 שנה על כס ראש העיר, מוטי ששון מחולון רוצה להמשיך לקדנציה נוספת. יש לו מאבק צמוד מול המתחרה שלו, שי קינן: הציבור מכיר תודה לעשייה של ששון אבל חלק מחפשים רענון. מנגד, המסר של ששון לציבור הוא שגם כעת "יש לי עדיין מה לתרום - ניסיון זה יתרון, לא חיסרון".
גם בעיר השכנה, בת ים, התמודדות סוערת ויצרית על תפקיד ראש העיר הבא. ראש העיר המיתולוגי, שלומי לחיאני, חוזר לזירת ההתמודדות מול ראש העיר המכהן צביקה ברוט, ומולם יש שני מתמודדים נוספים: קטי פיאסצקי וראש העיר לשעבר יוסי בכר. לחיאני (58) כיהן כראש העיר בת ים בשנים 2014-2003. הוא הושעה מתפקידו בפברואר 2014 בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו. לחיאני הודה והורשע בעבירות של הפרת אמונים, נגזר עליו עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל. בשנת 2022 פגה תקופת הקלון והוא חוזר למרוץ בתקווה לכבוש את לשכת ראש העיר בת ים, משם הודח בשיא תהילתו.
3 צפייה בגלריה
לחיאני חוזר למרוץ ברשויות המקומיות
לחיאני חוזר למרוץ ברשויות המקומיות
לחיאני חוזר למרוץ ברשויות המקומיות
(צילום: מוטי קמחי)
בדרום הרחוק, בירוחם, המועמדת מטעם הליכוד נילי אהרון תנסה לקחת את הכיסא של ראש המועצה המכהנת טל אוחנה (39). אוחנה כבשה ב-2018 את כיסא ראש המועצה וניצחה את אהרון. הפעם, לאור התחזקות הליכוד בפריפריה, הקרב עשוי להיות קשה יותר. אוחנה מתגאה בכך שהצליחה לנווט את היישוב קדימה במשבר הקורונה, ושמה בראש סדר העדיפויות את המוביליות החברתית, איכות החיים והפיתוח הכלכלי: וירוחם אכן התפתחה. אבל המצב הפוליטי לא פסח על היישוב הקטן, וכמו ברשויות רבות בדרום, בהן ערד, מצפה רמון ואופקים, הליכוד מנסה לבסס את כוחו.
3 צפייה בגלריה
yk13602503
yk13602503
ראש העיר יקנעם סימון אלפסי
(צילום: שרון צור)
ביקנעם הצפונית, סימון אלפסי, בן 78, שנחשב לראש העיר הוותיק במדינת ישראל, הכריז: "אני תולה את הנעליים" כבר לפני חמש שנים, ופתח פתח להתמודדות על ראשות העיר יקנעם. "נכנסתי לתפקיד בפברואר 1989. זו הייתה עיירת פיתוח קטנה עם חמשת אלפים תושבים בלבד, במצב סוציו-אקונומי מאוד חלש. היום יקנעם כבר מתקרבת ל-28 אלף תושבים, במעמד סוציו-אקונומי 8-7", סיפר אלפסי.
מנגד, בבני עי"ש שבשפלה, מתמודד המועמד הצעיר ביותר. גיל אילת, בן 25, שירת במשך חמש שנים ביחידה מיוחדת בחיל האוויר. הוא השתחרר לאחרונה והחל לעסוק בהתנדבות ביישוב, והיה גם ראש צוות בצופים. בהכשרתו הוא פרמדיק מוטס למשלחות חילוץ לחו"ל.
פורסם לראשונה: 00:00, 21.09.23