בשבוע הבא תתייצב משפחת רוגל מקיבוץ שער הגולן בבית המשפט המחוזי בנצרת ותביע את התנגדותה לבקשת השחרור המוקדם של גלעד שמן, שרצח את עינב רוגל, חיילת בת 19, ב-1991. הרצח אירע בקיבוץ שער הגולן כאשר שמן ירה ברוגל שרצתה להיפרד ממנו. שמן נשפט למאסר עולם, ועונשו נקצב לאחר מכן למאסר של 36 שנה.

3 צפייה בגלריה
גלעד שמן הורשע ברצח חברתו עינב רוגל
גלעד שמן הורשע ברצח חברתו עינב רוגל
גלעד שמן. מבקש שחרור מוקדם
(צילום: רון סלומון, ידיעות אחרונות)
"אני אלחם בבקשות השחרור של הרוצח של בתי עד יומי האחרון", אמרה ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" האם נורית. "אני חושבת שהרעה החולה הייתה בקציבת העונש. בספר החוקים של המדינה שלנו רוצח מקבל מאסר עולם, אולם ברגע שעונשו נקצב על ידי הנשיא - אנחנו, המשפחה השכולה, חשופים לאינספור בקשות שחרור הזויות של הרוצח, ובכל פעם אנו נאלצים להתמודד איתן מחדש".
"כל הסימנים מעידים שהאלימות שלו כלפי נשים עדיין קיימת, ואני חושבת שבכלל לא צריכים לשחרר רוצחים כאלה שעלולים להיות פצצות מתקתקות בחברה שלנו. המסר היחיד לרוצחים הוא מאסר עולם ללא קיצורים, ללא חנינות וללא הנחות - כל הנחה כזו מהווה זילות בערך חיי אדם במדינה", הוסיפה נורית. לדבריה, גלעד שמן "הוא פצצה מתקתקת, אני מפחדת מהיום שישתחרר".
3 צפייה בגלריה
נורית רוגל אמא של עינב רוגל שנרצחה על ידי גלעד שמן
נורית רוגל אמא של עינב רוגל שנרצחה על ידי גלעד שמן
"המסר היחיד לרוצחים הוא מאסר עולם ללא קיצורים". נורית רוגל
(צילום: יריב כץ)
משפחת רוגל מלווה זה שנים על ידי המחלקה המשפטית של נעמת. "עו"ד גלי עציון מנעמת עדכנה אותנו לאחרונה בבקשה החדשה של הרוצח לקיצור עונשו, כבר איבדתי את ספירת הבקשות שלו לקיצור עונשו", אמרה האם. "אני מרגישה שאני חיה בתקופה הזויה שבה מרחמים על הרוצחים ומנסים להתחשב בהם, והכול על חשבון הקורבנות ומשפחותיהן".
היא הוסיפה: "במצב נורמלי רוצח היה אמור לשבת בכלא עד ליומו האחרון. לצערי, אני מוצאת את עצמי פעם אחר פעם נאבקת ומתגייסת נגד בקשות השחרור המוקדם הזה. אני אתייצב בבית המשפט בנצרת ואדרוש ליישם את מלוא העונש שנפסק. עבורי זו משימת חיי שהרוצח השפל הזה לא יקבל הנחה של דקה מהמאסר שנגזר עליו".
3 צפייה בגלריה
עינב רוגל
עינב רוגל
עינב רוגל ז"ל
(צילום רפרודוקציה: יריב כץ)
עו"ד עציון מסרה כי "הרוצח הגיש בקשה נוספת לשחרור מוקדם אחרי שכל הבקשות הקודמות נדחו. למיטב הבנתי הפרקליטות מתנגדת לבקשת השחרור המוקדם, ואנו נמשיך להילחם בבקשות השחרור שלו".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "עמדתנו תוצג מול ועדת השחרורים בשבוע הבא".
עו"ד מורן נירשברג-דרורי, שמייצגת את שמן מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה: "מדובר באסיר אשר השלים כ-32 שנות מאסר. במהלך תקופת מאסרו לקח אחריות מלאה על מעשיו. במסגרת תהליך השיקום גלעד עבר אבחון שקבע כי אינו מסוכן והוא נחשב לאסיר ללא בעיות התנהגותיות ויוצא לחופשות. במידה שהוועדה תחליט על שחרור מוקדם, גלעד ישתחרר לתוכנית שיקומית וישהה בהוסטל המיועד לטיפול באסירים שהורשעו בעבירות של אלימות במשפחה, וימשיך את הליך הטיפולי האינטנסיבי".
פורסם לראשונה: 00:00, 03.10.23