הבחירות לראשות העיר באר שבע כבר הוכרעו, ורוביק דנילוביץ' הוותיק והמוערך ימשיך לקדנציה נוספת. אבל הבחירות ל-27 המקומות במועצת העירייה, ששייכים ברובם לרשימת "דרך חדשה" של דנילוביץ', הופכים למלחמה בין הערכים השמרניים-מסורתיים לבין אלה הליברלים. באר שבע, כך נראה, טרם החליטה לאיזה כיוון היא הולכת.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בבאר שבע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בבאר שבע
באיזה כיוון תלך העיר? הפגנה בבאר שבע
(צילום: תניא ציון וולדקס)
בימים האחרונים הפיץ שמעון בוקר, יו"ר רשימת המחנה הלאומי, עלונים שבהם נכתב: "מפגיני שמאל פוצצו את תפילת יום כיפור בתל אביב. זה ייגמר בשריפת בתי כנסת?! אני נשבע – בבאר שבע זה לא יקרה". כשנשאל לפשר העלון, אמר בוקר כי "זה הפרסום הכי נכון. מי ערב לכך שזה לא יהיה בבאר שבע? אני צועק את הדברים האלה כל הזמן".
"מה שמתחיל בקטן מתפשט לכל הארץ, כך קרה עם הפרוטקשן והבדואים", הוסיף, "יש דברים שצריך לעצור כשהם קטנים. ההתנהגות שלהם היא של אנרכיסטים. אני הולך להפגנות ורואה את זה. הם מסוגלים להכל".
מתמודד אחר שרץ למועצת העירייה, הרב נחום קרליץ, הודיע על תהלוכה שתתקיים בשבוע הבא במחאה על "נרמול תסביכי מגדר, הרס התא המשפחתי והסדר העולמי החדש". לטענתו, "הגלובליסטים מהשמאל מנרמלים לנו תאוות בשר, מין ותסביכי מגדר מגיל אפס". בעבר הצהיר: "אלחם נגד מצעדי התועבה, דברים שלא היו בעבר בבאר שבע". אחיו הוא ראש העיר בני ברק לשעבר, מרדכי קרליץ.
בנוסף, סגן ראש העיר אפי מזוז, שהתבטא אף הוא בעבר נגד מצעד הגאווה, עומד בראש רשימה נוספת שרצה למועצה – עוצמה יהודית ברשימה משותפת עם הציונות הדתית.
2 צפייה בגלריה
חיזק את הרשימה בנציג עבור החרדים. ראש העיר דנילוביץ'
חיזק את הרשימה בנציג עבור החרדים. ראש העיר דנילוביץ'
חיזק את הרשימה בנציג עבור החרדים. ראש העיר דנילוביץ'
(צילום: יונתן בלום)
מנהיגי הרשימה הליברלית בעיר, "חוזה חדש לבארשבעים", עידו אטיאס – שהיה ממנהיגי המחאה נגד המהפכה המשפטית בעיר – וטימור מיכאלי, הזדעזעו מהעלונים שהפיץ בוקר ומהתהלוכה שמתכנן קרליץ. "הציבור הליברלי תחת מתקפה", אמרו, "בכל הארץ וגם בבאר שבע. הגיע הזמן שנאבק על הערכים שלנו ולא נשאיר את המגרש ריק לקיצוניים. על כל הומופוב חשוך אחד יש מאה תושבים שמאמינים בשוויון ובסובלנות. אנחנו לא מתכוונים לשתוק".
דנילוביץ', מצידו, בחר לחזק את הרשימה שלו דווקא בנציג בולט עבור החרדים: יאיר שושן, שהוביל את גיוס התרומות להקמת המרכז הדתי "הכותל הדרומי" בשכונה ד' בעיר. שושן מזוהה עם הציבור החרדי ומוסדות הרב יוסף חיים בצרי. למעשה, דנילוביץ' עצמו היה פעיל בגיוס התרומות למרכז הדתי, ואף נתן את שמו לערב גיוס שנערך באולמי "אגמים". במקביל, סגן ראש העיר טל אל על, שהיה חלק מרשימת "דרך חדשה" והשתתף במחאות נגד המהפכה המשפטית, הודיע שלא ימשיך בתפקידו.
בשנת 2021 אישרה עיריית באר שבע מיליוני שקלים עבור מרכזים דתיים, בנוסף לתקצוב ההסעות ותוכניות נוספות למגזר הדתי שמסתכמות בקרוב לשני מיליון שקל. בין אישורי העירייה באותה השנה, 1.6 מיליון שקלים עבור מיזם הכותל הדרומי, כ-230 אלף שקלים עבור בית חב"ד מרכזי וכ-170 אלף שקלים עבור המרכז הדתי עטרת יצחק. בשנת 2023 תמכה עיריית באר שבע בכוללים בעיר, בסכום של כ-2.1 מיליון שקלים.
יחד עם זאת, יש לציין כי התמיכה המשמעותית ביותר בעיר היא בתרבות ובספורט, שעומדת על כ-16 מיליון שקל. העירייה אישרה כ-6.2 מיליון שקלים עבור מוסדות הספורט, וכ-10.1 מיליון שקלים עבור התמיכה באומנויות ותרבות. מנגד, עבור איכות סביבה וקיימות, למשל, הקצתה העירייה רק כ-50 אלף שקל, ומרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית קיבל כ-136 אלף שקל.
פורסם לראשונה: 00:00, 04.10.23