את הפסגה הראשונה, קריסטין חון כבשה כשהפכה לעורכת הדין הצ'רקסית הראשונה בישראל. היום, כשהיא כבר סנגורית פלילית מוערכת, היא תכננה לכבוש יעד נוסף ולהתמודד לראשות מועצת כפר כמא שבגליל התחתון, אחד משני הכפרים הצ'רקסים בישראל - אך התגובות הקשות מצד חלק מתושבי הכפר הובילו אותה להסיר מועמדות. "הרגשתי שיש עוינות כלפי ההתמודדות שלי", סיפרה. "באו אלי גברים ואמרו לי שהנשים כועסות עליי רק כי אני מתמודדת".

צוצחה חון (48) היא אם לשלוש בנות. לין, בתה בת ה-27, היא עורכת דין שהלכה ללמוד בהשראת אמה, ועובדת במשרד עורכי דין במרכז. "אני זוכרת שכשהלכתי ללמוד, אישה מהכפר ושאלה אותי 'למה, מה את חושבת את עצמך?' זה נחשב אז למקצוע גברי בכפר, בכפר חשבו שעורך דין מתעסק רק עם גברים עבריינים. פרצתי דרך כשסיימתי את הלימודים והפכתי לעו"ד הראשונה", אמרה צוצחה חון בגאווה.
אחרי שהעלתה לרשתות החברתיות פוסט נגד העברת קווי מתח גבוה מעל לבתי התושבים, לפני כשנתיים, היא החלה להתפרסם בכפר. מאות תושבים הגיבו לפוסט שלה, ועודדו אותה להמשיך ולפעול למען רווחת הכפר. בחודש יולי השנה היא הכריזה על מועמדות לראשות המועצה.
1 צפייה בגלריה
yk13619834
yk13619834
עו"ד קריסטין חון. "יכולתי להיות ראש רשות מצוינת"
(צילום: שרון צור)
"ידעתי שיהיה להם קשה לבלוע את זה שאישה מתמודדת לראשות המועצה, אז התחלתי לפגוש אנשים, לערוך סקרים ולברר מהם הצרכים של הנוער והצעירים. יכולתי להיות ראש רשות מצוינת, עם סיכויים גבוהים להיבחר", אמרה. "המטרה שלי הייתה להטיס את הכפר קדימה לעתיד טוב יותר. התושבים משוועים לשינוי לטובה, ומאמינים בי וביכולות שלי".
אבל ימים ספורים לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, היא חזרה בה וביטלה את מועמדותה. "הגישה בכפר שמרנית", הסבירה. "הרגשתי שיש היסוס. לא היה לי קל הרכיב את הרשימה שלי. לא הצלחתי לגייס אף אישה נוספת, אז הרשימה שלי הייתה מורכבת רק מגברים. נשים מהססות להצטרף לפוליטיקה. לפני שביטלתי מועמדות היו לי הרבה לילות ללא שינה".
למרות האכזבה בסיבוב הנוכחי, צוצחה חון לא איבדה תקווה: "אני רואה את עצמי מתמודדת בעוד חמש שנים. זה רק עניין של זמן עד שאהיה ראש המועצה. התושבים צריכים זמן להבשיל ולעכל את העובדה שנשים יכולות לעשות כל דבר שהן בוחרות. נשים מוסלמיות יכולות להגשים את החלומות שלהן ואף אחד לא יעצור אותנו", אמרה.
פורסם לראשונה: 00:00, 06.10.23