שלומי מתיאס ז"ל

3 צפייה בגלריה
yk13632555
yk13632555
שלומי מתיאס
(צילום: משרד החינוך)
שלומי היה מורה למוזיקה בבתי הספר בקריית החינוך אשכול. הוא נרצח עם בת זוגתו שחר בביתו שבקיבוץ חולית. שניהם יחד הגנו בגופם על בנם שהיה עימם בבית. דנה פרץ, מנהלת בית ספר מרחבי אשכול, ספדה לו: "בנם של שלומי ושחר ניצל ונשאר בחיים. בזכות הוריו. שלומי היה הרבה יותר ממורה למוזיקה. מדובר בגאון מוזיקלי שניגן על אין־ספור כלי נגינה, כתב ועיבד טקסטים להפקות בית ספריות שאיפשרו במה לכל כך הרבה ילדים. הילדים וההורים העריצו אותו, הוא נגע בנפש פנימה והעשיר את העולם התרבותי של הילדים. היכולת שלו להיות כל כך משמעותי בעבור הקהילה שלנו היא משהו שלא ניתן לתאר במילים".

נוי אביב ז"ל

נוי, בת 29, הייתה מורה צעירה לאנגלית בבית הספר רבין באילת. מספרים עליה שהייתה מלאת מרץ וספורטאית מעולה. גדלה באבן יהודה ועברה לעיר הדרומית לפני כשנה כדי לעסוק בחינוך והוראה. נוי הייתה אהובה על תלמידיה ועמיתיה לעבודה. היוותה דוגמה והעניקה אהבה ותמיכה לכל הילדים. היא חגגה עם חבריה במסיבה נובה ברעים עם אלפי משתתפים, ביום שבת בשעה 9:00 יצרה קשר עם הוריה ודיווחה שיורים עליה ועל חבריה מכל הכיוונים וכי והם נכנסים למיגונית. נוי הוגדרה נעדרת עד ליום שלישי בערב, עת נמצאה גופתה. מנהלת בית הספר בטי מנולה סיפרה: "היא הייתה מורה אהובה בבית הספר זו השנה השנייה. נחשבה כמטאור בדידקטיקה, ברצינות, בהשקעה ובאהבת הילד. לנוי היה תחביב נוסף – שירה, היא הצטרפה ללהקת בית הספר וניתן היה לפגוש אותה שרה ומנגנת עם הלהקה. בית הספר ספג אבידה קשה. צוות החינוך, התלמידים וכל החברים יתגעגעו לנוי. נזכור אותה כל חיינו".

עמיחי ויצן ז"ל

3 צפייה בגלריה
yk13632664
yk13632664
עמיחי ויצן
(צילום: אלעד דוידי)
המחנך עמיחי ויצן (32) נפל בקרב על כרם שלום כשלחם עם כיתת הכוננות נגד המחבלים שחדרו לקיבוץ. עמיחי לימד וחינך בישיבה התיכונית נווה במסלול "חלוצי דרור", ובין תלמידיו היו גם נוער בסיכון. הרב מאיר כהן, ראש הישיבה, ספד לו: "עמיחי היה אבא של כולם, מחובר לתלמידיו, מחנך ומורה בחסד עליון. התלמידים כואבים את חסרונו וגם את המציאות הכללית. הודענו להם על מותו של עמיחי וקיימנו זום עם ההורים והתלמידים. עמיחי ומשפחתו התגוררו בכרם שלום, ובשבת בבוקר התעוררו למתקפת טרור. במשך שעות ארוכות הוא נלחם על הבית והרג לבדו לפחות עשרה מחבלים. כולנו כואבים את לכתו".
פורסם לראשונה: 00:00, 16.10.23