ימים קשים ומטלטלים עוברים על משפחתו של רועי עידן, צלם ynet ו"ידיעות אחרונות", שנעדר מאז אותו יום שבת רצחני של 7 באוקטובר, בעת שמחבלי החמאס פשטו על קיבוץ כפר עזה. רועי (43) מוגדר נעדר, בתו אביגיל בת 3 נחטפה לעזה, ואם המשפחה סמדר (40) נרצחה בביתם.
(צילום: שמוליק דודפור)

באותו בוקר נורא, צמררה את משפחת עידן, שיחת הטלפון שקיבלו ממיכאל, בנם הבכור של סמדר ורועי. הילד בן ה-9, שוחח עם סבו כרמל וסבתו ליזה ותיאר באופן מצמרר: "המחבלים הרגו את אבא מחוץ לבית, את אמא ואת אביגיל אחותי בתוך הבית. אני לבד עם עמליה (בת 6 – ל.א)".
2 צפייה בגלריה
רועי עידן
רועי עידן
רועי עידן
(צילום: שי מכלוף)
משפחתו וחבריו מספרים על "אדם נהדר, איש משפחה למופת ואיש מקצוע מן המעלה הראשונה. אמן עם מצלמה, שבכל צילום אליו ניגש הוא הגיע דרך האמנות".
במוצאי אותה השבת, הגיעו חיילים אל בית משפחת עידן בכפר עזה ומצאו את מיכאל ועמליה מסתתרים. בבית נמצאה גופת האם סמדר ואולם רועי ואביגיל לא נמצאו. עדויות שכנים מדברות על כך, שאביגיל ברחה לבית השכנים. בהמשך נחטפה אותה המשפחה ביחד עם אביגיל לעזה. רועי לא נמצא.
2 צפייה בגלריה
חשש לחדירת מחבלים
חשש לחדירת מחבלים
התמונה האחרונה: מצנחי רחיפה שחודרים לכפר עזה
(צילום: רועי עידן)
רועי גדל בכפר הריף בין קריית מלאכי לגדרה, הוא הבן השני במשפחה. אח לעמית הבכור, גלעד ודפנה. בני המשפחה מספרים כי רועי הגיע לקיבוץ נחל עוז לפני 17 שנה, אז הכיר את סמדר בת קיבוץ כפר עזה והם הקימו את ביתם.
"רועי אהב את האזור הזה", אומרים בני משפחתו, "הוא כל הזמן האמין שיהיה בסדר. באותה השבת בבוקר הוא עוד הספיק לצלם רחפן באוויר עם המחבל, זאת כנראה התמונה האחרונה שלו".
מתן צורי, כתב דרום ועוטף עזה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, עבד עם רועי יותר מ-10 שנים. "עבדנו באופן צמוד", הוא מספר. "אני אוהב אותו אהבת נפש. רועי היה הצלם שלי בגזרה. הקשר בינינו היה יומיומי. מעבר לעבודה היו בינינו יחסי חברות קרובים. הילדים שלי הכירו אותו, הוא היה אצלי פעמים רבות בבית וגם ערך את הווידאו מהבר מצווה של הבן שלי".
רועי היה האדם שהעיר את מתן לאירוע באותה השבת. "הוא התקשר אלי ב-06:33, אמר שיש לו מתקפה על הקיבוץ ושהוא יוצא לצלם, אחרי שתי דקות הוא שלח לי שתי תמונות וסרטון של המחבלים מגיעים עם הטרקטורונים המעופפים. רועי התקשר אליי שוב. אמר לי 'אני רץ הביתה'. אמרתי לו 'רוץ, רוץ, תפוס מחסה'. וזאת בעצם הייתה הפעם האחרונה שדיברתי איתו".
חדירת המחבלים במצנחי רחיפה לכפר עזה
(צילום: רועי עידן)

בתמונות ובסרטונים ששלח לצורי, רואים את המחבלים פושטים על כפר עזה באמצעות הטרקטורונים המרחפים. "קיבלתי את התמונות והסרטון וכתבתי לו, 'מה זה מה נסגר?' הוא כתב לי: 'טירוף'. זו המילה האחרונה שכתב לי".
משפחת עידן מיטלטלת בין תקווה לייאוש ומבקשת תשובות מהמדינה. "אין לנו נתונים על אביגיל ורועי. אביגיל חטופה ורועי נעדר. שמענו מאנשים בכפר עזה שראו את אביגיל על הרגליים נחטפת עם השכנים שלביתם ברחה. רועי נעדר ואנחנו לא יודעים דבר בקשר למצבו. על המשפחה עוברים ימים מאוד קשים. יצרו איתנו קשר מהצבא והם אומרים שאינם יודעים להגיד איפה הוא. אנחנו רוצים שהמדינה תגיד לנו איפה רועי?".
פורסם לראשונה: 00:00, 17.10.23