3 צפייה בגלריה
yk13648876
yk13648876
(צילום: משרד החינוך)
400 אנשי חינוך, גננים, מורים ומנהלי בתי ספר גויסו בצו 8 למלחמת "חרבות ברזל", ורבים מהם ממשיכים לשמור על קשר עם תלמידיהם. בין הפעילויות המבצעיות בעוטף עזה ובגזרה הצפונית, הם מנהלים איתם שיחות בזום, מלמדים, מתקשרים אליהם לשיחות אישיות, תומכים ונטענים בכוחות ובאהבה שמחזירים להם תלמידיהם.
עידן מלטבשי, מנהל גן הילדים "דיה" בנס ציונה, מקפיד לשמור על קשר עם הילדים באמצעות הזום, שיחות וידיאו בווטסאפ ושיחות טלפון. בתחילת השבוע הוא השתחרר למספר שעות כדי לבקר את הילדים בגן, שחיבקו אותו משמחה והוא התרגש יחד איתם.
3 צפייה בגלריה
מושיקו גרוס מורה שגוייס בצו 8
מושיקו גרוס מורה שגוייס בצו 8
מושיקו גרוס. מרגיע את תלמידיו, והם כותבים לו בחזרה דברי תמיכה
(צילום: משרד החינוך )
"כך אני מצליח לשמור על השגרה עם הילדים, אנחנו שרים את שירי הבוקר, מבצעים את התנועות ותוך כדי משלבים את תוכנית הלימודים שמתאימה לתקופת הסתיו הנוכחית", סיפר מלטבשי. "חשוב לי לשמור על קשר עם הילדים ולשאול לשלומם, לראות שכולם בסדר, מחייכים, משחקים ושומרים על שגרה גם כשהם בבית. התרופה הכי טובה בשבילי זה הילדים".
חן טויזר, מורה בתיכון עתיד קריית מוצקין ומחנכת כיתת עיצוב שיער וקונדיטוריה, גויסה בצו 8. "אני מלווה את התלמידים שלי כבר שנה שלישית כמחנכת, מאוד קשורה אליהם והם קשורים אליי", אמרה. "חשוב לראות אותם פנים מול פנים, לוודא שהם נמצאים במקום בטוח. רציתי שיראו אותי על מדים, כי אנחנו כל הזמן מדברים על חשיבותו של צה"ל בימים כאלו".
3 צפייה בגלריה
אלכס גינדין מורה שגוייסה בצו 8
אלכס גינדין מורה שגוייסה בצו 8
"היה לי ברור שיש לי עוד משימה חשובה - והיא להמשיך לחשוב על התלמידים שלי". אלכס גינדין
(צילום: משרד החינוך )
מושיק גרוס, מחנך כיתה י"א ומורה לתנ"ך ולחינוך גופני בתיכון האזורי אמית קבוצת יבנה, מקיים מהגזרה הצפונית קשר רציף עם תלמידיו, מרומם את רוחם ומחזק אותם. "הצבא חזק, ערוך ומוכן לכל משימה", הוא מרגיע אותם, והם כותבים לו בחזרה דברי תמיכה.
אלכס גינדין, מורה למתמטיקה, מחשבים ורובוטיקה בבית הספר של מחלקות הילדים בהדסה עין כרם, נמצא בעוטף עזה. "אני בשירות מילואים משמעותי עם הצוות שלי, לאחר הטבח הנוראי. יחד עם זאת היה לי ברור שיש לי עוד משימה חשובה והיא להמשיך לחשוב גם מרחוק על התלמידים שלי שמאושפזים במחלקה האונקולוגית", הדגיש.
פורסם לראשונה: 00:00, 26.10.23