חברי פרלמנט בלגים תומכי ישראל מקבלים בימים האחרונים איומי רצח עליהם ועל משפחותיהם. האיומים הופנו נגד חבר הפרלמנט דניס דוקארם חבר המפלגה הליברלית בבלגיה ונגד דריה ספאי, חברת פרלמנט מהמפלגה השמרנית הפלמית ממוצא איראני.
1 צפייה בגלריה
yk13669422
yk13669422
(אווירה אלימה. הפגנות בבלגיה | צילום: EPA/OLIVIER HOSLET)
שני חברי הפרלמנט קיבלו איומים על חייהם בטלפון, במיילים ובמכתבים. דוקארם הגיב לאיומים האלה ואמר: "זה שאני נבחר ציבור לא אומר שאני יכול לקבל איומים. לא יכול להיות שהמשפחה שלי תהיה מאוימת. אני לא אתן לשום דבר לקרות, אבל אני לא אשנה את הדעות שלי. אמון הציבור שלי זה מה שמניע אותי".
שני חברי הפרלמנט התבטאו מאז פרוץ המלחמה בישראל נגד החמאס, האיסלאם הקיצוני וההפגנות בבלגיה שיוצאות משליטה. דוקארם אמר שהחמאס ביצע זוועות וכי מדובר בארגון טרור רצחני. זה הספיק בשביל הקיצונים המוסלמים בבלגיה לאיים עליהם.
האיומים האלה הם רק קצה הקרחון בבלגיה שבה האווירה אלימה במיוחד. מדי יום יש בבלגיה הפגנות אנטי ישראליות בהשתתפות אלפים. המפגינים צועקים בהפגנות האלה: "אנחנו האנשים של מוחמד דף", "אלף שהידים יעלו לירושלים" ו"פתרון אחד – מהפכה".
בפרלמנט יש שתי הצעות החלטה נגד ישראל: אחת קוראת לסנקציות כלכליות נגד ישראל והכרה במדינה פלסטינית. השנייה קוראת לסנקציות נגד ההתנחלויות. על הפוליטיקאים מופעל לחץ אדיר מהרחוב עד כדי כך שחברי פרלמנט שמעיזים לתמוך בישראל – שמספרם הולך ומתמעט – מקבלים איומים על חייהם.
במקביל יש כל הזמן איומים על הדיפלומטים הישראלים בבלגיה. המשטרה הגבירה מאוד את האבטחה על הקהילה היהודית, אך זו מודאגת מאוד מול העלייה הגדולה באנטישמיות. הקהילה היהודית בבלגיה למודת ניסיון מר בהתקפות טרור: זכורים הפיגוע במוזיאון היהודי ב־2014; הפיגוע בשנות ה־80 שבו הושלך רימון להסעה של בית ספר יהודי באנטוורפן; מכונית תופת ליד בורסת היהלומים באנטוורפן ורצח של מנהיג הקהילה היהודית.
עם כל המצב הטעון הקהילה היהודית קיימה אירוע הוקרה בבית הכנסת הגדול בבריסל בהשתתפות משלחת של משפחות החטופים. שגרירת ישראל בבלגיה עדית אבו רוזנצוויג חיזקה את הקהילה: "אין לכם על מה להתנצל. הקהילה מעולם לא איימה בבלגיה על אף אחד, היא לא מייבאת את הסכסוך. אתם צריכים להיות בראש מורם".
פורסם לראשונה: 00:00, 09.11.23