"הוד קדושתו האפיפיור פרנסיסקוס, שמי ורדה גולדשטיין מקיבוץ כפר עזה בישראל". כך נפתח המכתב שפרסמה אתמול ורדה גולדשטיין בעמוד השער של העיתון האיטלקי החשוב "לה רפובליקה", תחת הכותרת: "הוד קדושתך, החזר את החטופים הביתה".
2 צפייה בגלריה
ורדה גולדשטיין בני משפחתה חטופים בעזה
ורדה גולדשטיין בני משפחתה חטופים בעזה
ורדה גולדשטיין. "להעניק חסד לאגם, טל, גל והאם חן"
במכתב תיארה גולדשטיין לאפיפיור את הקיבוץ ואת הטבח שאירע בו: "הקיבוץ ממוקם קילומטר אחד מרצועת עזה. בקהילה יש 900 איש. אנשי שלום, חקלאים ותעשיינים שמפרנסים את משפחותיהם בכבוד. ביום שבת, 7 באוקטובר 2023, הסתערו מאות מחבלי חמאס על הקיבוץ והרסו, שרפו ובזזו את כל הבתים בקיבוץ. 61 מחברינו נרצחו ונשרפו בבתיהם, כולל בני נדב בן ה-48 ונכדתי ים בת ה-20. כלתי חן (48) ושלושת נכדיי אגם (18), גל (11) וטל (9) נחטפו באכזריות על ידי חמאס לרצועת עזה".
בדרשה שלו ביום ראשון השבוע הפציר האפיפיור להגיע במהרה להפסקת אש ברצועת עזה. "בשם אלוהים, עצרו, קרא האפיפיור, שביקש סיוע הומניטרי לאזרחים בעזה וחזר על קריאתו לחמאס לשחרר את החטופים, בעיקר את הילדים "שחייבים לחזור למשפחותיהם".
הכותרת
מי באמת אחראי להשיב את החטופים הביתה?
23:39
2 צפייה בגלריה
האפיפיור אפיפיור פרנסיסקוס ב כיכר פטרוס הקדוש ב ותיקן הוותיקן בהופעה ציבורית שעות לפני שאושפז
האפיפיור אפיפיור פרנסיסקוס ב כיכר פטרוס הקדוש ב ותיקן הוותיקן בהופעה ציבורית שעות לפני שאושפז
האפיפיור פרנסיסקוס. קרא לשחרר את החטופים, ובעיקר הילדים
(צילום: EPA )
במכתבה הזכירה גולדשטיין לאפיפיור דברים שאמר בעבר בגנות האנטישמיות וביקשה: "אני פונה אליך, האב הקדוש והרחום כדי שתנקוט פעולה כדי שיוכלו לחזור הביתה בשלום. בשעות אלו של כאב ואבל אני מבינה שאי אפשר להחזיר את בני ונכדתי לחיים, אבל לפחות להעניק חסד לאגם, טל וגל ולאימם חן, שיוחזרו לזרועות סבא וסבתא בישראל".
האפיפיור עצמו השמיע מאז פרוץ המלחמה כמה וכמה התייחסויות לנושא - ולא רק בדרשות שלו. לפני כשבוע, אמר לערוץ הטלוויזיה האיטלקי RAI כי "המלחמה בארץ הקודש מפחידה אותי". הוא חזר על טענתו כי "הפתרון היחיד לסכסוך הוא שתי מדינות לשני עמים", ואמר כי הסלמה נוספת תביא לאובדן של חיים רבים.
פורסם לראשונה: 00:00, 09.11.23