הוא אמנם התגייס עכשיו בצו 8 ללחימה, אבל מאיר כבר רגיל לקרבות. הצעיר בן ה-25 עם מוגבלות קוגניטיבית נאבק לשרת בצה"ל כחייל מן המניין, ולא הרים ידיים. וההתעקשות שלו השתלמה. גם עבורו, וגם עבור המערכת. במשך שנה התנדב לצה"ל, ולאחר מכן התגייס ליחידת דובדבן שם השתלב באגף הלוגיסטיקה.
"היו הרבה בירוקרטיות ופרוצדורות שהייתי צריך לעבור כדי לשכנע את הצבא שאני מתאים ואני מסוגל", מספר מאיר. "עברתי הרבה ועדות, כמעט חצי שנה של חוסר ודאות סביב השאלה: אם אוכל להתגייס וכל הזמן חששתי שיגידו שאני לא כשיר. כשהודיעו לי שמסכימים לגייס אותי בצורה רשמית הרגשתי שמחה ענקית בלב, הייתי באופוריה".
1 צפייה בגלריה
yk13671062
yk13671062
מאיר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אבל מאיר לא הסתפק רק במדים שקיבל, הוא נתן את הנשמה, התקדם וזכה לשבחים. "בסופו של דבר קיבלתי הצטיינות מפקד יחידה פעמיים ברציפות. הסיפור שלי מראה כמה כוח יש למוטיבציה. לי למשל יש קשיי למידה, ולמרות זאת, החלטתי להשלים פערים, למדתי את העבודה ועם הזמן נתנו לי להוביל פרויקטים משלי. הפכתי להיות רעב לידע, ביקשתי שיתנו לי פרויקטים קשים, שיאתגרו אותי, והיום אני מרגיש חלק בלתי נפרד מהמחלקה, ואני יודע שאין מכשול שאני לא אצליח לעבור".
לאחר ארבע שנים של שירות סדיר חתם מאיר קבע לכמה חודשים, אבל זה לא הספיק לו, והוא התעקש להשתלב גם במערך המילואים של היחידה, וכשהחלה המלחמה גויס בצו 8 כסמל ראשון. "כשהשתלבתי במערך המילואים הרגשתי שהצלחתי להוכיח לאנשים שגם אנחנו מסוגלים. רציתי להמשיך לתרום ולהיות חלק, ועבורי זו גאווה ענקית. אני מרגיש תחושת שליחות ענקית ורציתי לעשות דברים חשובים ומשמעותיים למען ההגנה על המולדת, בעיקר בזמן מלחמה".
מאיר משתתף בתוכנית "שווים במדים" של עמותת אקים בשיתוף צה"ל ובתמיכת משרד הרווחה, המאפשרת לאנשים עם מוגבלות שכלית לשרת שירות צבאי משמעותי. "מאיר הוא פורץ דרך אמיתי", אומרת סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים. "הוא הראשון מכל משרתי 'שווים במדים', שקיבל צו 8 ומשרת במילואים כתומך לחימה. אנחנו באקים כל כך גאים בו ומאמינים שככל שהאנשים שאנו תומכים בהם ישתלבו בקהילה בכל תחום - גיוס לצה"ל, לימודים מותאמים והכשרה מקצועית, עבודה בשוק החופשי, מגורים בקהילה ועוד - נראה עוד אנשים עם מוגבלות שיהיו פורצי דרך, יביאו לידי ביטוי את הכישורים שיש להם ושיתרמו לחברה ויהוו חלק בלתי נפרד ממנה, ככל האדם.
"אם לפני כ-13 שנים, אנשים עם מוגבלות שכלית לא שירתו כלל בצבא, הרי שבשנים האחרונות רבים מהם זוכים לשרת שירות מלא (עם תמיכה מותאמת לצרכיהם) בתפקידים משמעותיים, ממש כמו מאיר. בנוסף, אנחנו רואים שבוגרים של תוכנית אקים 'שווים במדים' מצליחים להשתלב בחברה טוב יותר בהמשך חייהם בעולם התעסוקה ועוד, ונפלא לראות כיצד אמונה באדם משנה את מסלול חייו".
פורסם לראשונה: 00:00, 10.11.23