ראש הממשלה בנימין נתניהו מפנה בימים האחרונים את הלו"ז הצפוף שלו כדי לקיים פגישות אישיות בארבע עיניים עם ח"כים בליכוד. המטרה: לייצב את מעמדו בתוך הליכוד ולהרגיש את האווירה בתוך המפלגה, על רקע המלחמה והדרישה כי ייקח על עצמו אחריות על האסון של 7 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי
נתניהו
(צילום: דנה קופל)
בימים האחרונים התנהל שיח דיסקרטי בליכוד על "היום שאחרי". גורם בכיר בליכוד טען כי במפלגה נבחנה האפשרות להחליף את נתניהו בהצבעת אי-אמון בממשלה, באמצעות מועמד אחר. אחד השמות היה של יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, שימונה לתפקיד ראש הממשלה באופן זמני עד לבחירת יו"ר חדש לליכוד בפריימריז.
ביום שישי נפגש נתניהו עם כמה ח"כים ביחידות, בהם קטי שטרית, דן אילוז, חנוך מילביצקי ובועז ביסמוט. "נתניהו חושש מהשיח על החלפתו ורוצה לוודא שאף אחד לא חובר לפוטש נגדו", סיפר גורם בליכוד שנחשף לפרטים.
"הוא רוצה 'להרגיש את הדופק' בליכוד. הוא מעביר שני מסרים מרכזיים, שנשמעים כמו קמפיין הבחירות הבא שלו: מתחייב להמשיך את הלחימה עד הסוף; הוא היחיד שימנע הקמת מדינה פלסטינית", הוא הוסיף.
לדברי הגורם, "הייתה הרגשה שהוא מכוון לבחירות מיד אחרי המלחמה". על השאלה האם נתניהו שוקל או מתכוון לסיים את תפקידו לאחר המלחמה, השיב אחד הח"כים שנפגש איתו: "זה ממש לא על סדר היום אצלו. גם D9 לא יזיז אותו".
פורסם לראשונה: 00:00, 27.11.23