מפקד פלוגה וסגנו הודחו בעקבות קרב בצפון רצועת עזה: בצה"ל החליטו להדיח שני קצינים-לוחמים אחרי קרב בצפון רצועת עזה בשיאו של התמרון הקרקעי, שבמהלכו הכוח נסוג לאחר שלא קיבל סיוע באש מול עשרות רבות של מחבלים שארבו לחיילים. האירוע החריג יצר משבר חריף בין מפקדי הפלוגה והלוחמים שלהם למפקד הגדוד, באופן שגרם לכמחציתם לא לחזור ליחידה בשל ההחלטה החטיבתית לעמוד לצד המג"ד ולא לצד המ"פ.
קצינים בחטיבה הודו שהכוח נשלח למשימה בצורה לקויה לאחר שהיו בפעילות ממושכת אחרת בעוטף עזה ללא מנוחה, וכי האירוע יצר אווירה קשה בגדוד ולכן הוחלט להוציאו לרענון והפוגה במתקן הנופש של האגודה למען החייל באשקלון. במקביל הוחלט להחליף באמצע הלחימה את שני הקצינים שפיקדו על הפלוגה.
יצוין כי הגדוד ספג אירועים קשים אחרים בחודש האחרון, שכללו פציעות של קצינים אחרים ונפילת קצין נוסף בקרב, נוסף לפציעה של המג"ד שבסלע המחלוקת, בימים האחרונים. "כרגע הגדוד מתפקד היטב, אנחנו ממלאים בו מחדש את השורות, ובפלוגה שבה קרה האירוע אנו מביאים חיילים מיחידות אחרות למלא את החסר", טענו בצבא, "נוצר משבר אמון, אבל הוא טופל בצורה נכונה והלקחים בכל הרמות הופקו. יכולת ההשפעה של המג"ד על הקרב הייתה נמוכה".
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
1 צפייה בגלריה
yk13692573
yk13692573
(צילום: דובר צה"ל)
בצבא טוענים כי לכוח שפעל בפשיטה שערך ניתנה מעטפת אש מקדימה וחייליו לא נפגעו, אך מבדיקה שנערכה בהמשך התברר כי הם כן הרגו מחבלים מהאש שהפעילו מנגד. התחקיר העלה כי נוהל הקרב לפשיטה, שהייתה מהראשונות שהחטיבה הוציאה בשטח העזתי, לקה בחסר, אך מאז ההיערכות השתנתה וגם המשימות האחרות שביצעה החטיבה. "נכנסנו לאזור ממולכד ומחבלים רבים ירו לכיווננו RPG באש תופת שלא פסקה", העידו חיילי הפלוגה בתחקיר שנערך.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לוחמי הגדוד נלחמים בעזה באומץ ונחישות מול ארגון הטרור חמאס. בחודש האחרון לוחמי הגדוד ספגו אבידות ופציעות במהלך הלחימה. הטענות של הלוחמים נבדקו על ידי מפקדי הגדוד וגורמי מקצוע וטופלו". גורמים צבאיים הוסיפו: "בעקבות תחקור האירועים והתנהלות מפקד הפלוגה בהם, הוחלט להדיחו ולמנות במקומו מפקד חדש מהגדוד".
פורסם לראשונה: 00:00, 27.11.23