בזמן שכל העיניים במדינה נשואות לחטופים ששבים הביתה, צה"ל מנצל את ההפוגה בלחימה כדי לתת ללוחמים הרגשה של בית אחרי שבועות ארוכים בשטח.
צה"ל נערך במגננים בלב הרצועה במאמץ לוגיסטי רחב מאוד, שכולל לא מעט דברים שעד לפני כמה שבועות היה קשה לדמיין שיתרחשו בלב עזה: פיזיותרפיסטים שנכנסים עם מיטות וציוד ומעניקים עיסויים ללוחמים, רופאים שמבצעים טיפול בדיקור ומעבדה שלמה לטיפולי שיניים לחיילים.
"כל יום אנחנו עורכים מבצעים לוגיסטיים שמורכבים ממספר משאיות עם תחמושת, סולר, ציוד, רפואה ועוד", מסביר רס"ן עידן, קל"ח (קצין לוגיסטיקה חטיבתי) 7. "המטרה היא לשמור על הרציפות וההמשכיות של הלחימה ולדאוג לספק כל מענה שהחיילים, הלוחמים צריכים. הסמג"ד היה מעלה את הפערים למעלה והיו מסדרים את כל הציוד בצורה יסודית ומותאמת, כל חייל שקיבל משהו ספציפי קיבל אותו בקצה".
אחרי כמעט שלושה שבועות של תמרון קרקעי בתנאים לא פשוטים, חלק מהלוחמים סוחבים פציעות ומחכים לרגע שיוכלו לעצור ולקבל טיפול ראוי. "המאמץ שהחיילים עושים גדול, זה גורם לכאבים גם לאנשים בריאים", אומר סרן רמי שייח, קצין רפואה של חטיבת גבעתי. "בנוסף יש גם מענה של בריאות הנפש, קב"נים שדיברו עם החיילים, המפקדים היו מעורבים וכיוונו מי מהחיילים צריך מה. הבאנו גם אופטומטריסטים למתחם שבו היו עוד הרבה דברים בתחום הרווחה והמזון, אבל מתחם הרפואה סיפק מעטפת מקיפה והחיל נתן את כל האמצעים כדי שזה יקרה".
לאזור הוכנסו גם ספרים, ציוד טקסטיל, בגדים, ציציות, נעליים ועוד. "כל יום נכנסות 14 משאיות לשני גדודים", אומר רס"ן עידן. "יש בהן ספרים, מגבות, כפכפים ודיאודורנטים, מברשות שיניים וכל מה שהחיילים צריכים כדי לשמור על היגיינה בסיסית. גם הבאנו להם מקלחות חמות ניידות, ואנחנו גם לוקחים כביסה מהחיילים, מכבסים ומחזירים להם. לא עשינו דבר כזה בתוך שטח אויב בכל מלחמות ישראל".
פורסם לראשונה: 00:00, 29.11.23