"המצב בצפון יותר גרוע היום, מאשר היה לפני המלחמה", אמר אתמול (שלישי) דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה. "מחיר הניסיון הישראלי להימנע מפתיחת חזית צפונית ומהרחקת חיזבאללה בהתאם להחלטת האו"ם 1701 משנת 2006, הוא כזה שעכשיו נסראללה יודע שאנחנו לא תוקפים אותם – והם יעזו עוד יותר".
אזולאי, לצד ראשי רשויות מקומיות נוספות לאורך גבול הצפון, השתתף אתמול בפגישה עם הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. בפגישה – שבה נכחו גם אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין, אלוף פיקוד העורף רפי מילוא, וראש אכ"א האלוף יניב עשור – הציגו ראשי הרשויות לרמטכ"ל תמונות וסרטונים מהימים האחרונים, שבהם נראים מחבלי חיזבאללה מסיירים לאורך הגבול וחלקם אף נושאים נשק.
4 צפייה בגלריה
yk13695956
yk13695956
מסיירים, מתצפתים ואוספים מודיעין. מחבלי חיזבאללה סמוך לגדר הגבול, בתיעוד שהוצג לרמטכ"ל
הכותרת
ארה"ב, מאחורייך: האינטרס הסיני במלחמה
24:59
בצה"ל כבר הבהירו שפעילי חיזבאללה לא יורשו לשוב עוד אל עשרות המוצבים והעמדות לאורך הגבול, שהופגזו ונמחקו על ידי צה"ל מתחילת המלחמה. המדיניות, אומרים בצה"ל, ברורה עד לאחרון הלוחמים בשטח: כל גורם חיזבאללה מוצהר שינסה להתקרב לגבול – יחוסל.
אלא שאחרי שחיזבאללה החליט להצטרף לחמאס ולנצור את האש שירה במשך שבועות לעבר יישובי הגליל, טוענים ראשי הרשויות ביישובי גבול לבנון – על פי התיעוד שהציגו – שלוחמי רדואן של ארגון הטרור הלבנוני חזרו לגדר כדי לתצפת ולאסוף מידע מודיעיני על כוחות צה"ל שפרוסים בגזרה.
4 צפייה בגלריה
yk13695949
yk13695949
"הבטיחו לנו שלא נראה אותם יותר". פגישת ראשי הרשויות עם הרמטכ"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"כשראיתי את תיעוד כוחות החיזבאללה, שוב על אזרחי ובמכוניות מופללות, מסתובבים לאורך הגבול, זה הפתיע אותי", אמר אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה שהשתתף אף הוא אתמול בפגישה עם הרמטכ"ל. "הבטיחו לנו שלא נראה את חיזבאללה יותר על הגבול, ושמי שעל הגבול יירו בו, ובפועל הם חזרו. מה מונע מהם לירות בקלצ'ניקוב מהגדר על התושבים ביישובי הגבול? אחרי 7 באוקטובר למישהו יש ספק מהן הכוונות, האיומים והיכולות של האויבים שלנו שמעבר לגבול?"
שטרן אמר לרמטכ"ל שהתושבים לא דורשים תחושת ביטחון, אלא ביטחון אמיתי: "לא נחזיר את התושבים לכאן בלי פעולה שתבטיח את השקט בגבול הצפוני. חיזבאללה חייב לעמוד בהחלטת האו"ם על הסגתם".
תושבים מקריית שמונה פתחו אתמול במחאת רשת בדרישה לקיים את החלטת האו"ם 1701, להרחקת חיזבאללה מקו הגבול, תחת הסיסמה: "1701 או 07.10".
4 צפייה בגלריה
קמפיין הרשת שיזמו תושבי הצפון על זוועות הטבח בעוטף ישראל
קמפיין הרשת שיזמו תושבי הצפון על זוועות הטבח בעוטף ישראל
הקמפיין של תושבי הצפון. דורשים להרחיק את חיזבאללה מהגבול
ראשי הרשויות בקו העימות הביעו אתמול זעם רב גם בעקבות התבטאויותיו של שר הביטחון, יואב גלנט, במהלך ביקורו ביום ראשון באוגדה 210. "כוחות החיזבאללה נסוגו מגזרת החזית, אחורה אל עומק השטח", אמר שם גלנט ורמז שתושבי הצפון יחזרו לתנאים שונים מאלה שחיו בהם ערב המתקפה בדרום.
ראשי הרשויות אינם מאמינים לדברים. "ישראל צריכה להבין שאם חיזבאללה לא יורחק מעבר לליטאני, לא תהיה פה מדינה", אמר ראש מועצת מטולה, אזולאי. "אנחנו עומדים בפני מלחמת עצמאות שנייה, על קיומנו כאן. כל מדינות ערב, איראן וחיזבאללה עוקבות אחרינו, וככל שלא נטפל באיום הצפוני, הן יראו את החולשה שלנו. על צה"ל ועל הממשלה להרחיק את האיום הזה מגבול הצפון".
מדובר צה"ל נמסר: "פיקוד הצפון פועל לילות כימים להגנה על תושבי גזרת הצפון. כוחות צה"ל לא מאפשרים התקרבות למרחב הגדר ואת חידוש תשתיות חיזבאללה שהושמדו במהלך המלחמה. כמו כן, כל איום מכל סוג שהוא, יוסר מיידית ע"י הכוחות".
פורסם לראשונה: 00:00, 29.11.23