2 צפייה בגלריה
הרודס תל אביב
הרודס תל אביב
מפוני עוטף עזה בתל אביב
(צילום: דנה קופל)
במערכת החינוך מסתגלים לשגרת המלחמה, ו-95 אחוז מהתלמידים בישראל שבו ללמוד באזורים המוגדרים ירוקים. 98 אחוז מתוך 50 אלף התלמידים שפונו מבתיהם בדרום ובצפון חזרו גם הם ללימודים, ועד כה הוקמו 64 בתי ספר וגני ילדים חדשים, ונפתחו 300 מרכזי חינוך במוקדי האירוח של המשפחות המפונות.
אך עם זאת, הצוותים החינוכיים מתמודדים עם קשיים רבים של תלמידים שחוו טראומות ומתקשים להסתגל לשינויים ולמעבר למגורים ארעיים, והם אינם מגיעים ללימודים באופן סדיר.
במועצה האזורית תמר נחנך אתמול בית ספר עבור תלמידים שפונו מקיבוץ סעד. בסמוך לבניין המועצה הוצבו מבנים יבילים שבהם ילמדו כ-130 תלמידי בית ספר יסודי ו-80 תלמידי חטיבה ותיכון. בית הספר החדש קיבל את השם "דור נבו", על שמם של דור רידר ונבו ארד ז"ל, בני קיבוץ סעד שנרצחו ב-7 באוקטובר. "גם בימים מאתגרים אלו אנו לא מוותרים, ומוודאים שכל ילד וכל ילדה משדות נגב יזכו לחינוך הולם בכל מקום בו הם נמצאים", אמר ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן.
הכותרת
בלי אבו מאזן, עם פקידי הרשות | היום שאחרי המלחמה על פי לפיד
22:17
2 צפייה בגלריה
אתי איטח ושלושה מילדיה שלומדים במערכת החינוך
אתי איטח ושלושה מילדיה שלומדים במערכת החינוך
"בניסיון נואש לייצר יציבות הם לומדים בזום, אך אין בזה תועלת". אתי איטח ושלושה מילדיה
ועדיין, לא כולם חזרו ללימודים מלאים. בערים נתיבות, אשקלון ואשדוד משלבים התלמידים למידה פיזית ולמידה מרחוק, בהתאם למרחבים המוגנים במוסדות החינוך ולהנחיות פיקוד העורף. אתי איטח מאשקלון, אם לילדה בגן ולארבעה ילדים בכיתות ד'-ט', סיפרה על הקשיים: "ארבעת הגדולים לא חזרו ללמוד מאז יום כיפור. יותר מחודשיים ללא מענה לימודי ורגשי ראוי. בגנים חזרו בקפסולות של שבוע-שבוע. הנזק הוא בלתי הפיך, והילדים מסתובבים עם נפש פצועה".
איטח הדגישה כי "המורים יוצאים מגדרם בניסיון לסייע, מתקשרים ומבררים, אך בגבולות המצב הקיים אין בזה ממש. הילדים כאובים ומשוועים לחברות, לסדר יום תקין. בניסיון נואש לייצר יציבות הם לומדים בזום, אך אין בזה תועלת".
יצוין כי תלמידי כיתות א'-ג' לומדים בקפסולות יומיים בשבוע, וכיתות י'-י"ב לומדים בבתי הספר.
פורסם לראשונה: 00:00, 18.12.23