"איזו תמונה מדהימה. רז וליאב בני שנתיים וכבר נראים כמו נפשות תאומות", אמרה מלי אלוש לנירית מזרחי כשהיא הסתכלה בתמונות הישנות. "תראי איך הם עושים תנועות למצלמה ומחייכים".
רז מזרחי וליאב אלוש נפגשו לראשונה בגיל שנתיים בגן של רוחה בגדרה, גדלו יחד והפכו לחברי נפש. מתקפת 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל שמו קץ לחברות ולחייהם של שני הצעירים. מפקחת משנה בדימוס רז מזרחי נרצחה במסיבה ברעים וגופתה זוהתה כעבור שלושה ימים. רס"ל ליאב אלוש, לוחם דובדבן, נפל ביום ה-72 למלחמה בקרבות בעזה.
6 צפייה בגלריה
yk13726019
yk13726019
"בני שנתיים וכבר נראים כמו נפשות תאומות"
6 צפייה בגלריה
yk13726011
yk13726011
"הם גדלו יחד והפכו לחברי נפש". מלי אלוש ונירית מזרחי
(צילום: אביגיל עוזי)
6 צפייה בגלריה
yk13726010
yk13726010
שבוע לפני ה-7 באוקטובר המשפחות חגגו יחד את חג הסוכות
נירית מזרחי ורס"ן (במיל') מלי אלוש, קצינת נפגעים בעברה, הפכו גם הן לחברות טובות, ולאורך השנים המשפחות חגגו וטיילו ביחד. בשבעה בבית משפחת אלוש בגדרה החברים של ליאב ורז ישבו באחת הפינות האהובות עליהם בחצר, כשעל כיסא ריק במעגל מונחת תמונתו של ליאב, והם דיברו וצחקו כאילו זה עוד מפגש שגרתי שליאב נוכח בו.
"זה התחיל לפני כמעט 20 שנה", סיפרו האמהות. "רז וליאב היו יחד בגן של רוחה, ומאז פשוט גדלו יחד והפכו לחברי נפש. היו יחד ביסודי, בתיכון ובצבא. שניהם התגייסו לשירות קרבי, רז למג"ב וליאב לדובדבן, ועכשיו יש להם גורל משותף. מי דמיין סוף כזה עצוב לתמונות שלהם יחד. קשה לעכל ש-20 שנה אחרי שצילמנו את התמונות האלה הם יהיו קבורים יחד בבית העלמין בגדרה".
6 צפייה בגלריה
yk13726545
yk13726545
הכתבה על רז ב"ידיעות אחרונות", 31.10.2022
6 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בו נפצעה רז מזרחי
זירת הפיגוע בו נפצעה רז מזרחי
זירת פיגוע הדריסה, שבו נפצעה רז מזרחי
(צילום: דוברות מג"ב)
על רז כתבנו ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כשסיימה קורס קצינים במג"ב, שנתיים אחרי שנפצעה בפיגוע דריסה במזרח ירושלים במהלך משמרת כלוחמת מג"ב. "המחבל פגע בגופי אבל לא במוטיבציה לחזור להיות לוחמת", אמרה אז בהתרגשות. "לחזור להיות לוחמת ולעמוד בטקס סיום קורס קצינים זה לנצח את הפיגוע. אני גאה בעצמי".
אחרי שהשתחררה, רז תכננה לטוס לטיול הגדול בדרום אמריקה. ליאב חתם קבע. "הוא הצטרף לצוות 100 בדובדבן וזה היה התנאי. הוא עשה את זה ללא היסוס", אמרה מלי. "התמונות האלה של רז וליאב, מלפני 20 שנה ועד השבועות האחרונים, פשוט מציפות את כל הזיכרונות. שני ילדים דומים בהכל, בחיוך הרחב, שטותניקים, רצו לכבוש את העולם, אהבו לצחוק, לשבת עם חברים, מסיבות. ילדים ערכיים שהתנדבו לשרת ביחידות קרביות, להיות לוחמים ולהגן על המדינה".
6 צפייה בגלריה
yk13726016
yk13726016
"התמונות שלהם מציפות את הזיכרונות"
שבוע לפני 7 באוקטובר המשפחות חגגו יחד את חג הסוכות בבית של נירית. "האווירה הייתה כיפית ופשוט חגגנו יחד", הן סיפרו. "אחרי הארוחה רז וליאב המשיכו יחד למסיבה ומאוד נהנו".
לפני שלושה שבועות ליאב חזר הביתה לחופשה קצרה מהלחימה בעזה. "הוא עלה לקבר של הבת שלי ושל עוד חבר שנפל במסיבה ברעים, גיא שמחי, לוחם מסיירת צנחנים", סיפרה נירית. "אחרי שרז נרצחה מאוד דאגתי לליאב, שכבר מאותה שבת היה בלחימה בעזה. ביום ראשון הגיע הטלפון ממלי שכל כך פחדתי ממנו. 'נירית, זהו. איך ממשיכים מכאן'. אי-אפשר לענות על השאלה הזאת".
בחופשה האחרונה של ליאב "דיברנו על החבר שלו גיא, שנפל באותה שבת", סיפרה מלי. "ואז ליאב אמר לי 'אמא, כשהכל ייגמר אני אצא למסיבה ושם אני אפרד מרז'. הוא לא זכה להיפרד מחברת הנפש שלו מגיל שנתיים בדרך ששניהם אהבו. אבל בזכות רז וליאב יש לנו את החברות של המשפחות ויש לנו אחת את השנייה".
פורסם לראשונה: 00:09, 21.12.23