כבר כמעט חודשיים שסרן במיל' מיה בנטואיץ' (24) מתל אביב נמצאת בעוטף עזה, מלווה משלחות, בעיקר מחו"ל, שמגיעות לחוות, לשמוע ולראות במו עיניהן את תוצאות מתקפת 7 באוקטובר.
בסדיר היא בכלל הייתה קצינת ת”ש וגם שירתה באכ"א. פחות משנתיים אחרי שהשתחררה, היא התייצבה למילואים לענף פרט ותרומות, אך מהר מאוד הבינה שהמלחמה על דעת הקהל הפעם היא אקוטית וביקשה להגיע לדובר צה"ל. בזכות אנגלית מעולה מבית היא הגיעה למדור אח"מים שאחראי על המשלחות הרבות שמגיעות מחו"ל, במטרה להשפיע על דעת הקהל הבינלאומית.
4 צפייה בגלריה
סרן מיה עם איוונקה טראמפ
סרן מיה עם איוונקה טראמפ
סרן מיה עם איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר. "האנשים המוכרים זה נחמד, אבל זה לא העיקר"
(צילום: נועם מושקוביץ)
4 צפייה בגלריה
איוונקה טראמפ ג'ארד קושנר כפר עזה סרן במיל' מיה בנטואיץ'
איוונקה טראמפ ג'ארד קושנר כפר עזה סרן במיל' מיה בנטואיץ'
בסיור בכפר עזה עם איוונקה וג'ארד
(צילום: Noam Moshkowitz, Knesset Spokesperson/Handout via REUTERS )

מיה בעצמה לקחה חלק ביותר מ-200 ביקורים וזכתה ללוות מקרוב את איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר, קנצלר גרמניה אולף שולץ, כריס כריסטי - אחד מהמתמודדים לנשיאות ארה"ב, מייקל רפפורט, דברה מסינג, גרג סולקין, ברנדון קורף, מונטנה טאקר, נתניאל בוזליק ועוד.
"כל מי שמגיע ומביע הזדהות איתנו, זה בעל חשיבות גדולה בעיניי", היא אומרת. "יש ביקורים עם פחות חשיפה תקשורתית בארץ וגם להם יש הרבה מקום והשפעה גדולה. אני אומרת תמיד בסוף הסיור שהם מעכשיו שגרירים שלנו בעולם. אין כמו לראות את הדברים בעיניים, זה שונה מאוד מהמסך".
4 צפייה בגלריה
סרן מיה עם המשפיענית קרוליין דאמור
סרן מיה עם המשפיענית קרוליין דאמור
סרן מיה עם המשפיענית קרוליין דאמור. "לראות את הדברים בעיניים זה שונה מאוד מהמסך"
(צילום: דובר צה"ל )
מדור אח"מים, מדור הדיפלומטיה הציבורית של צה"ל, שייך לענף הבינלאומי של דובר צה"ל ומנהל ממנו את התקשורת מול הדיפלומטיה הציבורית כדי לספר את סיפורו של צה"ל באופן ישיר. מתחילת המלחמה ביצעו במדור יותר מאלף תדרוכים לכל העולם באופן מקוון ופיזי, נוסף על הביקורים בעוטף.
לשאלה אם היא מתרגשת לפני ביקור של ידוענים היא עונה בממלכתיות: "האנשים המוכרים זה נחמד אבל זה לא העיקר. העיקר זה להעביר את המסר. כל מי שמגיע ורוצה להגיע ויש לו את היכולת להשפיע ברמה הבינלאומית זה מבורך. אנחנו רואים בעיניים שלהם שהם יוצאים מכאן אחרת, זה נוגע ומטלטל. כך למשל קרוליין דאמור (pizzagirl), משפיענית ואשת עסקים שהיא בכלל נוצרייה, לא הפסיקה לבכות בכפר עזה. גם איוונקה טראמפ יצאה נסערת מאוד.
"כמה שהסיורים האלו מסוקרים, הם יותר גדולים ממסך ומצלמה. אחד המסרים שאני מעבירה זה שזה בני אדם מול בני אדם. אזרחים שהאמינו בשלום, פעלו למען שלום ונרצחו בצורה לא אנושית, העולם צריך להבין את זה וכשאתה נמצא בצד השני של כדור הארץ זה יותר קשה".
4 צפייה בגלריה
סרן מיה עם כריס כריסטי
סרן מיה עם כריס כריסטי
עם כריס כריסטי
(צילום: דובר צה"ל )
מרבית המבקרים הם יהודים מהעולם או כאלו עם זיקה ליהדות, אבל מיה שואפת להגיע לעוד קהלים. "להיפתח לכמה שיותר מבקרים מדתות שונות, כמו גם לחברי קהילת הלהט"ב בעולם. אנחנו רואים הפגנות של כאלו שלא מבינים אפילו למה הם מפגינים, זה נובע בעיקר מחוסר ידע ואינפורמציה".
אחת הנקודות החשובות בסיור היא ביתם של לילי ורם איתמרי ז"ל, תושבי כפר עזה שנרצחו בביתם. בתם רז היא חברה קרובה של מיה ואת דרגות הסרן היא בחרה לקבל ממש לאחרונה מול ביתם. מי שהעניק לה אותן היה עידן רייכל, שהיה בסיור בעוטף כחלק מהיותו משפיען ברמה בינלאומית. "כתבתי על הדרגות את התאריך 7.10 ואת שמותיהם של לילי ורם, ומעכשיו הם תמיד יהיו איתי".
פורסם לראשונה: 00:00, 25.12.23