משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן מאז 7 באוקטובר קוראות לקיום בחירות כלליות. על העצומה שיזמו חתומים כבר 310 בני משפחה של קורבנות טבח חמאס והמלחמה בעזה. בעצומה, שכותרתה היא "משפחות 7 באוקטובר קוראות לבחירות", נכתב בין היתר כי "אנחנו, משפחות שכולות, קוראות לכנסת להתפזר וללכת לבחירות ברגע שהלחימה תאפשר. זה לא עניין של שמאל או ימין, דתיים או חילונים. זה עניין ערכי. ישראל צריכה שיקום, ישראל צריכה לצאת למסלול של בנייה. רק ממשלה נבחרת עם מנדט רחב תוכל להוציא אותנו לדרך חדשה".
1 צפייה בגלריה
yk13777397
yk13777397
יוזמי העצומה
(צילום: שאול גולן)
יעל אלון, אמו של סרן דור שדה שנפל בקרב בכפר עזה, ושבמלחמת יום הכיפורים שכלה את אביה, יצחק, היא מיוזמות העצומה. "קיבלתי את הבשורה באותה חצר, 50 שנה אחרי שאמה שלי קיבלה את הבשורה על אבא שלי", היא אמרה. "נראה כאילו לא למדנו כלום. מי שעומד בראש המדינה הוא אחראי. גם את המחדל הזה אפשר היה למנוע. צריך להחליף את הממשלה הזו ואת העומד בראשה. מי שנכשל, לא יכול לתקן. אני את המחיר שלי שילמתי. אני יוצאת למחות כדי שמשפחות אחרות לא ישלמו את המחיר. אני יודעת מה זה להיות יתומה".
סיגלית הלל, אמו של אורי טשרניחובסקי, שנרצח במסיבת הנובה, הוסיפה: "כולנו הופקרנו, לא רק הילדים שלנו. הבן שלי עבד שם כברמן, רצה לחסוך כסף לשנה הרביעית בלימודים. מישהו צריך לתת את הדין ומישהו צריך לתת תשובות. אנשים אחרים צריכים לבנות את המדינה שלנו ואת הזהות שלה מתוך השבר הנורא".
פורסם לראשונה: 00:00, 29.01.24