ב-11 בפברואר 2021, בדיוק לפני שלוש שנים, פרסמתי כאן מאמר שבו כתבתי: "הליכוד אינו עוד הבית שהיה לי כ-50 שנה. הליכוד הפך לכת של ביביסטים. החוט המקשר האחרון שעוד היה לי בלב לתנועה המפוארת הזו - נותק. זה יום עצוב לי. זה שיר פרידה".
את ההחלטה הקשה הזו קיבלתי לאחר שנים אחדות שבהן ביקרתי את תחילת הניסיון לחסל את שומרי הסף, את ההתקפות של בנימין נתניהו על היועץ המשפטי לממשלה, על הפרקליטות, המשטרה ובית המשפט, וכאשר השאיר מדינה בלי תקציב מאושר רק כי לא רצה לקיים את הסכם הרוטציה עם בני גנץ. אבל הקש ששבר את גבי היה החלטתו לחתום על הסכם עודפים עם הכהניסט וההומופוב איתמר בן גביר, ולהכניס אותו לקואליציה שלו. הזכרתי לנתניהו שראש הממשלה יצחק שמיר היה נוהג לצאת מאולם המליאה כשמאיר כהנא היה נואם בה. לא הבנתי איך הוא נותן הכשר לתלמידו, חניכו ויורשו של כהנא להיות חלק מאיתנו. אמרו לי, מזה את עושה עניין? זה קטן. רק הסכם עודפים. עניתי: זה מהותי.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומאיר כהנה
בנימין נתניהו ומאיר כהנה
פעם זה לא היה עולה על הדעת. נתניהו וכהנא
(צילום: דוד רובינגר, EPA)
מאז עברו הרבה מים בירדן. נתניהו לא רק נתן הכשר לבן גביר, אלא גם העלה אותו לדרגת שר לביטחון לאומי ונענה לכל גחמותיו של מי שכלל לא שירת בצבא, שהיה יעד מודיעיני של השב"כ ונהג לעורר פרובוקציות בכל מקום אפשרי. נגד בן גביר הוגשו עשרות כתבי אישום, והוא אף הורשע בשמונה עבירות פליליות - כולל תמיכה בארגון טרור. בסלון ביתו תלה את תמונתו של ברוך גולדשטיין שביצע ב-1994 טבח נורא במערת המכפלה, ורצח 29 ערבים חפים מפשע. הוא הסיר את התמונה מהקיר רק במסגרת מסעו המזויף ללגיטימציה ציבורית - הוא הרי מעולם לא שינה באמת את השקפותיו ודעותיו.
השתלטותו על המשטרה, תוך שהוא הופך אותה ל"משטרת בן גביר" ומוריד בעצמו פקודות לשטח - מה שאף שר בתפקיד זה לא עשה מעולם - נענתה בשתיקה מוחלטת מצד נתניהו. ראיון שערורייתי שנתן ל"וול סטריט ג'ורנל", שבו תקף את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהציל את ישראל בתחילת המלחמה על ידי שליחת נושאות מטוסים ונשק ועל ידי תמיכה בלתי מסויגת באו"ם, זכה אף הוא לשתיקה רועמת של נתניהו. ראש הממשלה תלוי בו לצורך הישרדותו הפוליטית.
אם גידול הפרא הכהניסטי הזה היה ממשיך להשתולל לבד, הייתי רק מודאגת. אבל בעוד שבועיים, בבחירות לרשויות המקומיות, ייתקלו המצביעים בתל אביב בפתק אחד, משותף: הליכוד-עוצמה יהודית. זה מעורר צמרמורת. הליכוד וכהנא ברשימה משותפת? זה כבר לא רק הסכם עודפים. כבר לא הסכם קואליציוני. זה מיזוג.
לימור לבנתלימור לבנתצילום: יובל חן
עזבי, אמרו לי. מה את עושה מזה עניין? זה קטן, זה טכני. אבל זה לא קטן ולא טכני. כך אמרו לי גם ב-2021. מי שמחפש הוכחה לכך, ימצא אותה בקמפיין המשותף שמתנוסס בעיר, "שכחתם להיות יהודים" - שמרמז על הכוונה להפוך את תל אביב מעיר ליברלית לעיר לאומנית קיצונית.
וכך הגענו עד הלום, שבן גביר מנהל את נתניהו ואותנו. כי הרי ריצה משותפת כזו מחייבת אישור בפועל של יו"ר הליכוד, נתניהו. הוא מלבין את בן גביר - והוא מוכר אותנו. כהנא חי בליכוד. במדינה. נתניהו הרס את הליכוד. ואת כולנו. צמרמורת.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
פורסם לראשונה: 00:00, 11.02.24