המלחמה רחוקה מסיום, החטופים עוד לא חזרו, אבל בעוטף עזה מתחילים לראות סימני חזרה ליישובים המעט רחוקים מהגבול. כך למשל במושב שוקדה, שנמצא 6.5 קילומטרים מהרצועה ופונה בתחילת הלחימה, החלו בסוף השבוע האחרון לחזור התושבים לבתיהם.
בשבוע שעבר הגיעו מרבית התושבים ונכנסו למושב בתהלוכה חגיגית. מחר ייפתחו מוסדות החינוך של המועצה האזורית שדות נגב, מהלך שגרם לתושבים רבים לחזור. במקביל היום, בפעם הראשונה, תיפתח קריית החינוך של המועצה האזורית שער הנגב, עבור תלמידי שכבת י"ב.
2 צפייה בגלריה
yk13797053
yk13797053
"חזרנו בראש מורם, אבל לרגע אנחנו לא שוכחים את החטופים". משפחת אביקר
(צילום: מאיר אבן חיים)
הנערים, שרובם עדיין מפונים, התעקשו מול הנהלת בית הספר לפתוח את קריית החינוך ולאפשר להם לסיים את שנת הלימודים האחרונה יחד. חלק מהתלמידים חזרו עם משפחותיהם ליישובים המרוחקים מהגבול. תלמידים אחרים, למרות שהם מפונים, יגיעו מדי יום ללימודים בבית הספר, למרות המרחק. המועצה האזורית שער הנגב איפשרה להם גם להיקלט בפנימיית כפר סילבר שליד אשקלון, שם יוכלו לשהות במהלך השבוע.
ביום חמישי לפני שבוע חזרה לשוקדה משפחת אביקר, דוד ויעל יחד עם הילדים תום-יהודה, ניצן, טל, נטע בת, עדי ורז. בתחילת המלחמה הם פונו לשדה בוקר ולאחר מכן עברו למלון בנווה אילן. עכשיו הילדים יוכלו ללכת למסגרות שיפעלו כרגיל.
"טוב שחזרנו כמה ימים לפני פתיחת מערכות החינוך", סיפר דוד. "הייתה נחיתה רכה. משמח לחזור הביתה, אחרי תקופה שהיינו במלון בשני חדרים קטנים. חזרנו בראש מורם ומלאי גאווה. אבל לרגע אנחנו לא שוכחים את החטופים שנמצאים בעזה וכל יום אנו נושאים תפילה לחזרתם. את המלחמה על הבית נעשה רק מהבית. עברנו תהליך ארוך בחודשים האחרונים עד קבלת ההחלטה. ממש הבשלנו לתוך זה והבנו שזה הדבר הנכון. אנחנו ראש החץ של החזרה הביתה ומחכים שכולם יחזרו, כל הקהילות מכל היישובים".
2 צפייה בגלריה
yk13797045
yk13797045
"לא נהיה שלמים בלי שכולם יחזרו, בלי שהחטופים יחזרו". משפחת בוסקילה
(צילום: מאיר אבן חיים)
דוד הוסיף: "ברור לנו שהמלחמה לא נגמרה. עדיין קצת רועש, יש מסוקים מעלינו ופיצוצים, אבל בתוך הבית מוגן. גם יש תחושה שצה"ל מגן עלינו".
למושב חזרו גם בני משפחת בוסקילה, חננאל והילה עם הילדים תאיר, אורי, ניתאי, עילאי ואריאל. הילה: "חזרנו וזה מאוד מרגש, אבל גם קצת מפחיד. הבית אוסף אותנו לתוכו וזה נותן תחושה טובה. הילדים שמחים מאוד. האמת שהם הכריעו. הם נתנו לי כוח לחזור. אנחנו רוצים לראות את כולם כאן איתנו. לא נהיה שלמים בלי שכולם יחזרו, בלי שהחטופים יחזרו".
ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "החזרה של תושבי שוקדה לבתיהם היא תמונת ניצחון של ממש מול חמאס - וההוכחה שנישאר כאן תמיד. השמחה מהולה בלא מעט חששות עבור התושבים, ואנחנו במועצה נלווה אותם יד ביד בכל היבטי החיים".
פורסם לראשונה: 00:00, 12.02.24