מזי פיליפ, ישראלית לשעבר שעלתה לארץ במבצע שלמה ושירתה בצנחנים לפני שעברה לארה״ב, תנסה לעשות היום היסטוריה ולהפוך לחברת קונגרס. בבחירות מיוחדות במחוז נסאו בניו יורק, תתמודד פיליפ, 45, הרשומה כדמוקרטית אבל רצה כרפובליקנית, נגד הדמוקרט טום סוזי בן ה61.
בניגוד לפיליפ האלמונית כמעט לחלוטין במפה הפוליטית, לסוזי יש ברזומה שלוש קדנציות בקונגרס. סקרים מצביעים על יתרון קטן לסוזי, ונתוני ההצבעה המוקדמת מבטיחים מרוץ צמוד מאוד.
1 צפייה בגלריה
yk13798057
yk13798057
(צילום: Brittainy Newman , אי־פי)
המרוץ נכפה לאחר החלטת הקונגרס לסלק את ג׳ורג׳ סנטוס, שניצח ב-2022 לפני שהתברר כי שיקר כמעט לגבי כל פרט בהיסטוריה שלו. התוצאה עשויה להשפיע על הדינמיקה המתוחה בבית הנבחרים, שבו הרפובליקנים מחזיקים ברוב של 219 מול 212, אבל היא גם תיתן אינדיקציה למצב הרוח הלאומי והנושאים החשובים ביותר לאמריקאים כרגע.
מבחינת הרפובליקנים, הנושא הפוליטי שהם רואים כטוב ביותר עבורם הוא משבר ההגירה בגבול הדרום, שהוביל בין היתר להצפה של ניו יורק במהגרים מבקשי מקלט.
בשבועות האחרונים השקיעה המפלגה הרפובליקנית מיליוני דולרים בתשדירי טלוויזיה שהטילו את האשם על הנשיא ג׳ו ביידן, ובעיקר ציירו את סוזי כתומך נלהב של הנשיא. פיליפ השיגה בשבוע שעבר את תמיכת ארגון השוטרים של ניו יורק.
כאשר מינו הרפובליקנים את פיליפ למועמדת שלהם במרוץ הזה, איש למעשה לא הכיר את חברת מועצת מחוז נסאו שבלונג איילנד ועוד פחות ידעו מה עמדותיה.
בעימות בין שני המתמודדים בשבוע שעבר אמרה פיליפ, שהיא אם לשבעה ילדים, כי אישית היא מתנגדת להפלות ,אבל לא תכפה את עמדותיה על נשים אחרות. עם זאת, סירבה לומר האם תתמוך בחוק שיחזיר את חופש ההפלות הפדרלי.
בשבועות האחרונים הסירה פיליפ את העמימות שניסתה לשמור לגבי דעתה על דונלד טראמפ, ואמרה ל-CNN כי ״טראמפ היה נשיא גדול״ ו״לא ביצע שום פשע״ כשניסה להפוך את תוצאות הבחירות.
פורסם לראשונה: 00:00, 13.02.24