לפני 25 שנה החל סא"ל (מיל') אורן אנטמן את דרכו כלוחם בסיירת גולני. הוא עבר את כל תפקידי הפיקוד, עד שהפך לסגן מפקד החטיבה. לפני כשנה וחצי הוא פרש לגמלאות, אבל אחרי הקריירה הצבאית הארוכה, קינן בו כל העת הרצון להמשיך ולתרום.
אחרי שהשתחרר, הקים עמותה שמעניקה בית חם לצעירים חסרי עורף ומשפחה, על שם לוחם שלו שנפל בקרב בעזה, בן קובאני ז"ל. הוא היה מיועד לפקד כמג"ד בחירום, והמלחמה שפרצה תפסה אותו בביתו בירוחם. "לא הייתי משובץ עדיין לגדוד במילואים, אבל החלטתי שאני בכל מקרה מצטרך ללחימה עם החטיבה", הוא מספר.
2 צפייה בגלריה
אורן אנטמן
אורן אנטמן
"גאים בו". סא"ל במיל' אורן אנטמן ומשפחתו
(צילום: אלעד גרשגורן)
2 צפייה בגלריה
אורן אנטמן בטקסט סיום קורס קציני מג"ב
אורן אנטמן בטקסט סיום קורס קציני מג"ב
אנטמן בטקס סיום קורס קצינים. "התרגשתי מאוד, כאילו סיימתי את מסלול הלוחם בגולני"
(צילום: דוברות המשטרה)
אלא שכבר כמה שבועות קודם לכן, הזמין אותו מפקד מג"ב ניצב בריק יצחק לשיחה אישית כדי לגייס אותו למשטרת הגבולות. כעת ניצבה בפני אנטמן התלבטות: האם ללכת למילואים או להצטרף לקורס הקצינים של מג"ב, המיועד לקצינים מצה"ל.
הוא אומר כי "מאוד רציתי להצטרף לחבריי הלוחמים, בכל הקרבות והמבצעים שהייתי בהם בעבר נפצעתי, איבדתי לוחמים. ההחלטה הייתה קשה". בסופו של דבר, בחר אנטמן להתחיל קריירה חדשה כלוחם מג"ב בתפקידי פיקוד. "היה לי קשה בלי העשייה הביטחונית, ומג"ב התאים לי. הפעם כלפי פנים, בתוך המדינה, להעניק תחושת ביטחון לאזרחים".
הוא התגייס לפרויקט לביא - למען ביטחון ישראל ארצנו. "עשיתי קורס עם חבר'ה צעירים, אבל מהר מאוד השתלבתי איתם. את הדרגות ותפקיד הסמח"ט השארתי מאחור. באתי לקורס ממקום צנוע, ולמדתי המון מהחבר'ה הצעירים".
אתמול הוא עמד בטקס סיום קורס קצינים. אשתו תחיה וחמשת ילדיהם, בגילי 16-8, הגיעו לצפות בו מקבל את דרגות הרפ"ק. "התרגשתי מאוד, כאילו סיימתי את מסלול הלוחם בגולני".
פורסם לראשונה: 00:00, 15.02.24