שלושת המוסקטרים - כך מכונה החבורה של דימה טולוצ'ינסקי, זוהר שטיינברג ואלכס לובנוב. הם למדו יחד בבית הספר, אלכס ודימה התחברו בגיל 13, זוהר הצטרף לקראת כיתה י"ב. את הטיול הגדול בחרו שלושתם לעשות יחד וטסו לתאילנד. מאז הם בלתי נפרדים.
4 צפייה בגלריה
דימה טולוצ'ינסקי וזוהר שטיינברג
דימה טולוצ'ינסקי וזוהר שטיינברג
"אלכס הוא הדבק שלנו, מחבר את כולם תמיד יחד". דימה וזוהר עם תמונתו של אלכס
(צילום: הרצל יוסף)
"אלכס הוא האדם שמניע את הדברים בחבורה" הסביר דימה. "מכריז על רעיונות ומבצע אותם". זוהר הסכים, והוסיף: "הוא הדבק שלנו, מחבר את כולם תמיד יחד - לכל מקום שהולכים. הוא לא אדם רגיל, הוא אף פעם לא תקוע - תמיד מחפש משהו חדש: 'בוא נפתח עסק כזה, נעשה ככה' לפני הקורונה הוא פתח בר במחנה יהודה שכולו היה בירות ישראליות, הקורונה שברה אותו שם והוא נאלץ לסגור. אדם אחר היה מרים ידיים, אבל לא אלכס. הוא הלך ופתח את הבר האקטיבי שאיתו הגיע לאירועים שונים - גם לנובה".
אלכס, הצלע השלישית של החבורה, זה שחיבר בין זוהר לדימה, נחטף מנובה לאחר שהיה מנהל הבר במסיבה. בערב שישי, ממש לפני האסון, זוהר הציע שהוא ודימה יקפצו לבקר אותו במסיבה, אבל אלכס אמר להם שאין להם סיבה להגיע - המסיבה הייתה כל כך פופולרית שהכרטיסים נגמרו מזמן.
"הוא שמר עלינו", אמר זוהר בכאב. "אני גר בשדרות, בשבת התעוררתי באזעקה הראשונה. התקשרתי אליו לשאול אותו מה קורה באזור המסיבה והוא אמר שיש כמות טילים מטורפת ושהוא מנסה להתקפל. דיברנו במהלך הבוקר וב-8:00 הוא שלח לנו תמונה מהחפ"ק המשטרתי וכתב שהכול בסדר". ב-9:00, כשדימה התקשר אליו, הטלפון שלו כבר היה מנותק.
4 צפייה בגלריה
אלכס לובנוב, דימה טולוצ'ינסקי וזוהר שטיינברג
אלכס לובנוב, דימה טולוצ'ינסקי וזוהר שטיינברג
"אני לא יודע מה זה לחגוג יום הולדת בלעדיו". שלושת החברים הטובים
(באדיבות המצולמים)
היום (ראשון), כשהוא כבר 135 ימים בשבי החמאס, אמור אלכס לחגוג את יום הולדתו ה-33. בעוד יומיים גם לדימה יש יום הולדת ומאז שהכירו הם תמיד חוגגים יחד: לפני שנתיים הם טסו עם בנות הזוג לברלין. אם היה פה, כנראה שאת סוף השבוע הבא היו חוגגים עם בשר דרום אמריקאי במסעדת "פטגוניה" האהובה עליהם באור הנר, כיאה לשלושת המוסקטרים.
"יש בינינו הפרש של שנה ויומיים", סיפר דימה. "מבחינתי אם הוא לא מגיע היום לחגוג את יום ההולדת שלו, אני לא אוכל לחגוג את שלי. אני לא יודע מה זה לחגוג יום הולדת בלעדיו. החברות שלנו כל כך הדוקה שיש לנו גם קעקוע משותף: שלוש חרבות שעל הקצה של כל אחת יש את האות הלטינית של אחד מאיתנו ובהמשך כתוב - כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם. עשינו אותו לפני שש או שבע שנים".
אשתו של אלכס, מיכל, נמצאת בהיריון מתקדם. ממש לפני שנחטף הספיק אלכס לגלות לחבורה שהם מצפים לבנם השני. "הם ביחד מאז שמיכל בת 15", סיפר זוהר. "זה לא גיל שחושבים על חתונה וילדים. אבל כשחזרנו מתאילנד הוא הכריז לנו - 'היא תהיה האמא של הילדים שלי'. מהרגע שהיה לו ילד הוא הפך לאדם שונה, מאורגן ודואג. אין דבר כזה שהוא יוצא מהבית בלי בקבוק, בלי תיק. הוא היה קם בשבתות ב-7:00 כדי שמיכל תנוח ויהיה לו זמן איכות עם הילד. הוא התרגש כל כך שיהיה לו עוד בן".
4 צפייה בגלריה
אלכס לובנוב
אלכס לובנוב
"כשחזרנו מתאילנד הוא הכריז - 'היא תהיה האמא של הילדים שלי'". אלכס ומיכל לובנוב
4 צפייה בגלריה
מיכל לובנוב
מיכל לובנוב
"כל דבר שהיא תרצה אנחנו נקראים לדגל ומתייצבים". מיכל לובנוב
(צילום: תומר שונם הלוי)

כעת, חבריו של אלכס נאלצים למלא חלק קטן ממקומו ולעזור למיכל אשתו במסע המטורף והמבעית שהיא עוברת מאז 7 באוקטובר. "אנחנו עושים הכול כדי שהיא תהיה עטופה ורגועה - כל דבר שהיא תרצה אנחנו נקראים לדגל ומתייצבים. היא כל כך חזקה, כל כך מיוחדת, בכל פעם שאני מדבר איתה אני מוריד את הכובע", סיכם דימה.
בכל רגע ביום חסרונו של אלכס מורגש לחבריו, כשהם רוצים להרים אליו טלפון להתייעץ או בשבתות השמשיות שמגיעות מדי פעם ובהן הם מספרים איך היה מודיע להם שזה "יום לטיול בג'יפ ופיקניק, תכינו את המנגל". "אני מרגיש כאילו חסר לי משהו בגוף", שיתף דימה. "אני לא יודע על מה הוא חושב בסיטואציה כזאת, כי אף אחד מאיתנו לא חווה דבר כזה. אבל אני חושב שהוא חזק, יש לו את הכוחות הנפשיים, אני מאמין שהוא בסדר שם ושורד".
פורסם לראשונה: 00:00, 18.02.24