כולם מחפשים לקנות גנרטורים פתאום ואני מתבוננת בהם בתדהמה. באמת שאזרחי ישראל ירדו מהפסים. מה גנרטור עכשיו? זה הרי מיותר לגמרי. ככה אתם מתכוונים לשרוד?
אבל אז יורד הלילה והרציונל שלי נשחק בערך בשלוש לפנות בוקר, בפרק השמיני של "חברים". הערכים הנוקשים שהצגתי נגד גנרטורים מתפוגגים כמו הבטחה של פוליטיקאי. אולי פאנל סולרי? הכי בקטנה. אני מבלה את השעות האחרונות של הלילה בהצטיידות סהרורית לשעת חירום ובבוקר מתבוננת ברשימה בגאווה - אם המלחמה תפרוץ אחרי 18 במארס, יום המשלוח, אנחנו נהיה משק הבית המאובזר בצורה המוזרה ביותר. יש לי בסל הקניות:
- רדיו־פנס סולרי עם ידית דינמו ושקע להטעין סלולרי. הדינמו לדעתי יעיל יותר בגינה חשוכה במרכז העיר באמצע החורף. שמחה שיש לי את האופציה.
- שתי קשיות סינון לטיהור מים. נגיד אם נתפנה ונגיע למקורות הירקון והם יהיו המים היחידים בסביבה.
- נר שלוש להבות שדולק ל־36 שעות. ברור שהוא מיותר לגמרי. מה יעזור נר. אבל המחיר מעולה (עשרה דולר), וזאת צרכנות מודעת לקנות דברים בזול.
1 צפייה בגלריה
5,490 שקל לגנרטור
5,490 שקל לגנרטור
5,490 שקל לגנרטור
(צילום: יאיר שגיא)
- טרולי לחתולים: מכל הדברים אין ספק שזה הכי נחוץ. ראיתי בגבול אוקראינה במלחמה אנשים סוחבים חתולים בכלובים. זה סיוט ולא נוח. אותי לא יתפסו ככה. לחתולים יש כלוב עם גלגלים וידית וגם אוהל חתולים מיוחד. בבית קצת שופטים אותי על הרכישה הזאת (על היתר עוד לא סיפרתי), אבל אמרתי להגנתי שמקסימום כשזה ייגמר ניקח את החתולים לקמפינג בכנרת.
- מדליק אש. לא, לא מצית! מצית נגמר. מדליק אש זה לנצח. זה למקרה שנצטרך לאכלס מחדש את כדור הארץ. אני מוכנה.
- משרוקית טיטניום חזקה במיוחד. רכשתי שתיים. ומיד קיבלתי הצעה לרכוש גם שק"ש תרמי. נו באמת. איזה קשקוש.
- מארז של שמונה שק"ש תרמיים, מתקפלים לגודל אגרוף, עם משרוקית אישית מחוברת לכל אחד.

רותי רוסו ואחותה דניה טקגירותי רוסו ואחותה דניה טקגיצילום: עדי אורני

- שמיכות חירום תרמיות, כאלה שרואים על אנשים בהוריקן. חשבתי שיש להן קטע יפה בכתום זוהר ובטנת אלומיניום.
- מארז 48 סטיקלייט כחולים. כבר אין לי מושג למה. הוספתי כל מה שהציעו לי. מישהו חייב לעצור אותי.
- ומה עם אוכל? הרי ציפיתם שהשפית תיתן פה פתרון לאוכל נכון. אז יש לי. קמח, מים, סאג'. אש יש לי בזכות מדליק האש שרכשתי. טחינה בצד.
כבר 23 אנשים ביקשו ממני את הרשימה הזאת, שברור שהיא בעיקר עדות פתולוגית לשינה גרועה וחוסר אמון בגופים הרשמיים שידאגו לנו במצב חירום, ולא מנגנון הישרדותי אמיתי.
*הרשימה הזאת אמיתית לגמרי אבל היא לא המלצה של אף אחד ובכללי היא בטח רעיון רע ויקר.
פורסם לראשונה: 00:00, 22.02.24