לפני כארבעה חודשים הגיעה אם, תושבת המרכז, לתחנת משטרה והתלוננה כי בנה בן ה-9 מנהל התכתבות מינית עם גבר. התלונה הובילה לחקירה טכנולוגית, שבעקבותיה הואשם גילי אוראל חביב, בן 21 מטבריה, בביצוע עבירות מין סדרתיות בלפחות 11 קטינים, מגיל 9 ועד לגיל 13 מכל רחבי הארץ, וזאת אחרי שפיתה את קורבנותיו באמצעות משחק הפורטנייט הפופולרי.
בכתב האישום, שהגישה עו"ד אתי זהבי, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז הצפון, חביב נאשם בחמש עבירות של מעשים מגונים בקטינים, עשרות עבירות של גרימת מעשה מגונה בקטינים, הטרדה מינית, הפרת הוראה חוקית ופגיעות בפרטיות של קטינים. הפרשה תידון בבית המשפט המחוזי בנצרת.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
"רכש את אמון הילדים וקיבל מהם תמונות עירום". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"הנאשם נהג להציע לקורבנות דמויות משחק ואלמנטים של משחק, שהם מעין פרסים שעולים כסף, ובתמורה, קיבל מהם תמונות עירום וסרטוני וידאו שהקליט אותם בזמן שיחת לייב", סיפר פקד ניסים עלואן, ראש מחלק פשיעה מקוונת במחוז צפון. "את כל זה עשה באמצעות קונסולות המשחק או בוואטסאפ. בדרך זו הצליח לרכוש את אמונם של הילדים והוריהם, אף הגיע לכמה ילדים הביתה במהלך היום, כשההורים נעדרו, ועשה להם בייביסיטר".
החוקרים, שפירקו את קונסולת המשחקים של חביב ואת מכשיר הסלולר שלו ואת הגיבוי שלו בענן, מספר פקד עלואן, נדהמו לגלות שהוא היה בקשר מיני עם עוד עשרות ילדים, כולם בנים, ואסף תמונות תועבה וסרטונים שלהם. בעקבות הממצאים החמורים, יצרו החוקרים קשר עם עשרות הורים מכל רחבי הארץ, שרובם מהמרכז, שנדהמו לגלות מה קורה בזמן שילדיהם משחקים לכאורה במחשב. חלק מהילדים שנפגעו הם בעלי צרכים מיוחדים.
בכתב האישום מוזכר מקרה שבו הגיע הנאשם לילד בן 11 והחל לשחק איתו בפורטנייט. "הוא נהג לקיים עם הקטין שיחות וידאו יומיות. לבקשת הנאשם, חשף הקטין בפני הנאשם את איבר מינו וזאת בתמורה לטובות הנאה בפורטנייט, הכל לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני", כתבה עו"ד זהבי בכתב האישום.
"לצערי הרב, היו הורים שסירבו שנגבה עדות מבנם גם אחרי שהצגנו בפניהם ממצאים קשים", אומר פקד עלואן. "היו גם מי שהפסיקו לשתף פעולה באמצע החקירה, כי היה להם קשה נפשית לראות את התמונות של ילדיהם עירומים".
נסים עלואן פקד נסים עלואןצילום: מחוז צפון
הפרשייה, מוסיף פקד עלואן, חידדה את חובת ההורים לפקח על מכשירי הקונסולות והסלולריים של ילדיהם, לשאול שאלות, לברר ולהתעניין. זאת לאור העובדה שבאמצעות הפורטנייט ניתן לקיים צ'אט שדרכו, למעשה, נוצרה ההיכרות של הנאשם עם הילדים. "לולא אומץ ליבה של אותה אם מהמרכז שחשפה את הפרשה, עד היום הוא היה ממשיך במעשיו. מדובר בפצצה מתקתקת לכל דבר, עצם העובדה שהיה בקשר מיני עם עשרות ילדים ואף הגיע לחלקם הביתה מלמדת על מסוכנתו הרבה", סיכם פקד עלואן.
הפרקליטות מבקשת לעצור את חביב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. מהסנגוריה הציבורית, שמייצגת את חביב, נמסר בתגובה: "לאחר שנלמד את חומר החקירה, נשקול את המשך צעדינו".
פורסם לראשונה: 00:00, 01.03.24