אנחנו לא רוצים לריב. אנחנו צריכים להתבייש שבזמן מלחמה אנחנו מתווכחים על נוסח החוקים. שכחנו את הוויכוח הערכי, המוסרי, היהודי.
אחיי החרדים,
מוטלת עליכם החובה להכריז: הפסיקו את הדיון על חוקים, אנחנו מתייצבים. לימוד התורה הוא ערך לאומי, נכון יהיה לפטור מספר מוסכם של לומדי תורה. אבל גם אתם יודעים שלא כל בני מחזור הגיוס לומדים תורה, מפני שהתמסרות ללימוד דורשת כישרון ויכולת שאין לרבים. גם החשש מפני השפעה על אורח החיים שלכם, אחיי היקרים, הוא שקר. אפשר ליצור מסלולי שירות מותאמים לאורחות חייכם.
הוויכוח הוא אחר. אידיאולוגי, נוקב, חד כתער: מוטלת עליכם החובה להכריע אם אתם חלק מהמדינה. אנחנו נשמח שתהיו חלק, נעשה הכל לשם כך. אם תחליטו להתבדל, זו זכותכם
הוויכוח הוא אחר. אידיאולוגי, נוקב, חד כתער: מוטלת עליכם החובה להכריע אם אתם חלק מהמדינה. אנחנו נשמח שתהיו חלק, נעשה הכל לשם כך. אם תחליטו להתבדל, זו זכותכם. אבל אז תצטרכו לוותר על המשאבים הכלכליים שלנו. אי־אפשר לאחוז את החבל משני קצותיו. מעתה, כולם ישרתו, יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים. אנחנו זקוקים לכם. המציאות היא פשוטה: פיקוח נפש שדוחה את כל התורה כולה.

1 צפייה בגלריה
חרדים בבקו"ם תל השומר
חרדים בבקו"ם תל השומר
חרדים בבקו"ם תל השומר
(צילום: מוטי קמחי)

אחיי החרדים,
אל תעמדו מנגד, אל תחשבו שאפשר לשחק על זמן. אל תחשבו שעוד חודש או חודשיים, נחזור לשגרה ונשכח, ונסלח והכל יחזור לקדמותו. זה לא יקרה. הגיעה עת ההכרעה.
אחיי החרדים,
קחו יוזמה. הציעו את הדרך הראויה לשירות שלכם. בלי קומבינות, בלי טריקים, בלי שטיקים. אנחנו נהיה גמישים בדרך, אבל לא נוותר על העיקרון. בטווח הארוך, נוכל לצרף למסלולי השירות מיזמי חסד נפלאים שהקמתם. אבל בשלב זה אנחנו צריכים חיילים לוחמים בשירות חובה. לא רק המלחמה בעזה. מלחמה בצפון עומדת בפתח. נזדקק לחיילים רבים בחזית ובעורף. התנדבות זה נפלא, אבל משם לא חוזרים בארון.
אחיי החרדים,
הגיעה שעת ההכרעה. המציאות לא תוותר לכם. זקוקים לכם. אני לא אוותר עליכם כי אתם אחיי, אינני מעלה על דעתי שלא תיטלו חלק. אל תאמינו למנהיגים פוליטיים שמבטיחים לכם שהכל יסתדר. הם מבאישים את ריחכם. ואל תאמינו שמנהיגים פוליטיים אחרים יגיעו איתכם לעסקה מושחתת שתבטיח את שלטונם בעתיד. אבות ואימהות לא יאפשרו להם. עכשיו זה בידיים שלכם. אנחנו מזמינים אתכם. אנחנו חפצים בכם. אנחנו אחים. לא תבואו?
שי פירון הוא נשיא תנועת ''פנימה'' ושר החינוך לשעבר
פורסם לראשונה: 00:00, 04.03.24