הקבינט דן במתן אפשרות לְחֵלֶק מהעזתים לחזור לצפון הרצועה. קשה להעלות על הדעת הפקרה גדולה מזו של החטופים. מניעת חזרת העזתים היא מנוף לחץ מרכזי, וכמעט האחרון שנשאר לנו. זאת, מלבד ההיגיון הפשוט: האנשים שלכם לא חוזרים עד שהאנשים שלנו חוזרים. 134 בני אדם חיים ומתים יחזרו, תמורת חזרה של כמעט שני מיליון - נשמע כמו עסקה משתלמת מאוד מבחינתם. ואל תספרו מעשיות שמדובר רק על נשים וילדים: זה מתחיל ככה, ואז הסכר נפרץ. גם על הסיוע ההומניטרי אמרתם שלא ייכנס בלי תמורה הומניטרית, ותראו מה קורה עכשיו: כמות סיוע גדולה מאי פעם נכנסת, ואנחנו, הפראיירים, קיבלנו קדחת בתמורה. אסור שאף עזתי יחזור לפני שכל אנשינו חוזרים - זאת החובה שלנו כלפי החטופים שנמקים בגיהינום.
זו לא רק המדיניות הרופסת עד המחדל, זו גם המדיניות הנוכחית. החולשה של נתניהו מביאה לכישלון בכל חזית אסטרטגית. ישראל מגיבה ונגררת, ולא יוזמת. אחרי כמעט חצי שנה של מלחמה בעזה, המערכה רחוקה מסיום. פינג־פונג מול חיזבאללה, יישובי הצפון הפכו ליישובי רפאים, רבבות ישראלים פליטים, ומנהיגינו מצטיינים - אבל רק באיומים. התימנים חוסמים את שער הכניסה הדרומי לישראל כבר חודשים, ומה שהיה בשבילנו קָזוּס בֵּלִי לפני מלחמת ששת הימים הפך שגרה. האיראנים רגע לפני פצצה, ונתניהו ממשיך בדחיינות והיסוסים. הציעו לו בזמנו לחסל את סינוואר - פחד ולא אישר; הציעו לו בתחילת המלחמה לחסל את כוח רדואן - פחד ולא אישר. חלש מול חמאס, חלש מול חיזבאללה, חלש מול תימן וחלש מול איראן. רק מדקלם סיסמאות חלולות, הכל הצגה, הכל פוזה. זה לא ימין וזה לא ליכוד, אלה סתם חולשה והפקרות. חייבים לחזור לליכוד האמיתי, לליכוד הנכון, של מנהיגים אמיצים כמו בגין, שמיר ושרון. ימי הדוּגמָנוּת והדמגוגיה צריכים לחלוף, ואיתם צריך לעוף עדר הכבשים הפחדניות, שבחדרי חדרים מטנף על נתניהו אבל בפומבי אומר אמן.
כשאבותיו האבולוציוניים של בן גביר היו נואמים בכנסת, ראשי הליכוד היו יוצאים מהמליאה. איפה נתניהו ואיפה הם. הוא הכשיר את השרץ ועשה הכל כדי שייבחר, והכל מאינטרס אישי
כל אחד מבין עכשיו שצריך צבא יותר גדול, וזו שעת רצון אצל רבים מאחינו החרדים - אבל במקום לדאוג לחלוקה הוגנת יותר של הנטל, נתניהו שוב מנסה לחזור לשיטת הישראבלוף. כאילו שלא היה 7 באוקטובר, כאילו לא קרה כלום, כאילו שאפשר לירוק בפניהם של החיילים והמילואימניקים, ולהוסיף להם חודשים לשירות ושנים למילואים, והחְַמורים ימשיכו לשאת לבד בנטל. זה לא ליכוד, זה מבזה את ערכי הליכוד, ובשביל מה? בשביל אינטרס אישי.
כשאבותיו האבולוציוניים של בן גביר היו נואמים בכנסת, ראשי הליכוד היו יוצאים מהמליאה. איפה נתניהו ואיפה הם. הוא הכשיר את השרץ ועשה הכל כדי שייבחר, והכל מאינטרס אישי. עכשיו, כצפוי, הגולם קם על יוצרו. אוי לה לאותה בושה, נתניהו מפחד מיציר כפיו וגם עובד אצלו.
גלעד שרון בכנס מנהיגות באוניברסיטת רייכמןגלעד שרון צילום: יריב כץ
יותר מדי זמן בשלטון זה דבר לא בריא. משחית את הנפש, גורם לזחיחות, יוהרה וניתוק. זה קרה גם למפלגת העבודה, מרוב שנים בשלטון הם כבר לא הבדילו בין מה ששייך למדינה לבין מה ששייך למפלגה. כל כך הרבה זמן בשלטון גורם לקהות חושים, עד כדי שיפוץ בריכה בזמן מלחמה על חשבון המדינה. זה לא ליכוד - זו בושה. צריך ליכודניק אחר בראשות הממשלה.
פורסם לראשונה: 00:00, 17.03.24