"אנשי מח"ש העדיפו שוב את טובתו של השוטר על פני משפחת להנגהל", אומרת עורכת הדין של המשפחה, רחל צינקין. "מדובר במשפחת עולים שלא נהנית מפנסיה ותנאים מפנקים, כמו זו שמרפדת את כיסיו של גבאי".
2 צפייה בגלריה
הוריו של  יואל להנגהל ז"ל
הוריו של  יואל להנגהל ז"ל
הוריו של יואל להנגהל ז"ל
(צילום: אביהו שפירא)
רב־נגד חיים גבאי היה ראש משמרת הסיור במשטרת קריית־שמונה בלילה שבו נרצח יואל להנגהל. לאחר הרצח, הואשם גבאי בשיבוש הליכי חקירה, לאחר ששוחח תשע פעמים עם הנאשם ברצח, ליעד אדרי. לפני יותר מחודש, הגיעו עורכי דינו אבינועם צדק ובני תייאר, בתום הליך גישור שהתקיים בפני השופט דורון פורת, להסדר לפיו גבאי יודה ויורשע במרמה ובהפרת אמונים בלבד. השופט פורת גזר עליו עבודות שירות וחייב אותו לפצות את משפחת להנגהל ב־25 אלף שקל. אולם, זמן קצר לאחר מתן גזר הדין, פנה עורך דין אבינועם צדק, שמייצג את השוטר המורשע גבאי לבית המשפט השלום בנצרת עם בקשה חריגה - תשלום הפיצוי בעשרה תשלומים שווים מדי חודש.
בפנייתו לשופט, נימקו עורכי הדין את הבקשה החריגה. ראשית, גבאי ומשפחתו פונו מביתם בקריית־שמונה, נוסף על כך, צוין כי עקב הפסקת עבודתו כשוטר מצוי גבאי בקשיים כלכליים. הפרקליטה מטעם מח"ש, עורכת הדין נעמי מששה, נתנה את הסכמתה לבקשה, שלבסוף אושרה על ידי השופט דורון פורת. כל זאת ללא אישורה או ידיעתה של משפחת להנהגל.
2 צפייה בגלריה
yk13844977
yk13844977
הורשע במסגרת עסקת טיעון. השוטר לשעבר חיים גבאי
(צילום: גיל נחושתן)
עורכת הדין רחל צינקין, שמייצגת את משפחת להנגהל מסרה בתגובה: "לצערי אנשי מח"ש, שנמנעו מלעדכן את המשפחה השכולה לגבי ההסדר המביש שהם הגיעו אליו עם השוטר העבריין, ממשיכים בקו ההסתרה והפעם הסתירו מהמשפחה השכולה את ההסכמה המביכה לחלק את סכום הפיצויים לעשרה תשלומים. הגמלה של השוטר גבאי לא נפגעה כלל מהמעבר של המשפחה לטבריה, ולכן אינני מבינה מה הקשר בין המעבר ליכולת התשלום של השוטר". צינקין הוסיפה: "משפחת להנגהל חיה בציפייה לקבלת הפיצוי הזעום שבית המשפט פסק לה ואפילו את כבשת הרש הזו היא לא קיבלה".
עו"ד רחל צינקיןעו"ד רחל צינקיןצילום: אביהו שפירא
ממח"ש נמסר: "מח"ש משתתפת בצערה העמוק של משפחת להנגהל. לצד זאת נציין כי במסגרת חקירתה של המחלקה, נבדקה התנהלותם של השוטרים, לאחר שהיה חשד שבמעשיהם היה כדי לפגוע בתקינות הליך החקירה, ועל כן אף הוגש כתב האישום נגדם. עם זאת, לא נמצא כי מעשיהם נגעו באופן ישיר למותו המצער של המנוח. בנסיבות אלו, משפחת המנוח אינה מוגדרת כנפגעת עבירה בתיק, במובן המשפטי. מטעם זה לא נעשתה פנייה למשפחת המנוח בקשר לפיצוי".
פורסם לראשונה: 00:00, 18.03.24