"אנחנו ילדים שרוצים את המשפחה שלנו חזרה": אמר עמית שם טוב כשסיפר על משלחת צעירי מטה החטופים שבה לקח חלק. "אנחנו קול יותר תמים אולי? פחות מתחשבן? אנחנו לא בעולם של פוליטיקה. בכל פעם שאלו אותנו איך אפשר לעזור לנו, ביקשנו להפעיל לחץ, על מי שרק צריך, כדי להחזיר את האחים שלנו".
1 צפייה בגלריה
עמית סרוסי ועמית ודנה שם טוב
עמית סרוסי ועמית ודנה שם טוב
עמית סרוסי ועמית ודנה שם טוב. "משפחה אחת"
(צילום: ריאן פרויס)
עמית ודנה שם טוב ועמית סרוסי גרים במרחק של כמה דקות נסיעה, אבל הם לא הכירו לפני שהאחים שלהם - עומר שם טוב ואלמוג סרוסי - נחטפו לעזה. היום הם כבר מחשיבים אחד את השנייה לחברי נפש. "החיבור שלי עם עמית סרוסי הוא מדהים. בלעדיה אני לא יודעת מה הייתי עושה בתקופה הזאת. יש לנו כל כך הרבה נקודות דמיון, מהגיל הקרוב שלנו, לזה שהאחים שלנו נחטפו מאותה מסיבה, מאותה מיגונית! וגם זה ששניהם גברים צעירים וכנראה יחזרו יחד, מאוחר. אפילו גילינו שעומר אח שלי ועמית עבדו יחד", סיפרה דנה.
"כל המטה מרגיש לנו כמו משפחה אחת, אבל אנחנו עוד יותר", אמרה עמית סרוסי. "מצד אחד זאת הסיטואציה הכי קשה שאחווה בחיים, אבל מצד שני גם מצאתי חברי נפש שלא הייתי מכירה בסיטואציה אחרת. אני שמחה שהם בחיים שלי עכשיו, ואני מרגישה שזו כמו נקודת אור בסיוט הזה".
השלושה חזרו השבוע ממשלחת של צעירי המטה ללונדון, שם גם חלקו חדר. עמית שם טוב סיפר על המטרה של אותה משלחת: "יצא לנו להכיר הרבה אנשים משמעותיים שמפעילים הרבה לחץ. אלה היו חמישה ימים של מפגשים עם לורדים, עם הפרלמנט ועם נציגים של האו"ם".
"במטה נפתחה למעשה פלטפורמה נוספת, לחבר'ה הצעירים יותר, ממש מגיל 14 עד 30", השלימה אותו עמית סרוסי. "זה נותן לנו את האופציה להשמיע את הקול שלנו לצד הקול של ההורים שלנו. יוצא לנו לדבר עם אנשים שאולי יש להם ילדים בגיל שלנו, אם הייתם רואים את הילד שלכם נלחם ככה בגיל הזה, מה הייתם עושים? זה להשמיע קול שהוא יותר נוגע".
ולצד החלום כי האחים יחזרו מהשבי, נוצר גם הווי מסוים. "אנחנו מדברים על זה המון, מקווים שהם יחזרו. אולי הם ביחד עכשיו? אולי הם עשו 'פיצוחים' ועלו על הקשר הזה? אנחנו עוסקים בזה כל יום. בין עצמנו אנחנו לא שופטים זה את זה, אז לנו מותר גם לצחוק על הסיטואציה", שיתפה דנה - ועמית הוסיף: "יש לי הומור שחור, אני יותר מרשה לעצמי. בגדול אני צוחק בעיקר על עומר, אבל הכל בטוב".
פורסם לראשונה: 00:00, 19.03.24