ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל בחודשים האחרונים קמפיין שכותרתו "ניצחון מוחלט", אבל שרים וח"כים בליכוד טוענים כי הוא הולך בדיוק בדרך ההפוכה - ומותחים ביקורת חריפה על התנהלות המלחמה ברצועת עזה ועל הפערים בין התוצאות בשטח לסיסמאות והאמירות של נתניהו לציבור.
ח"כ עמית הלוי אמר אתמול (רביעי) כי "גדעון סער צדק בביקורת שלו על התנהלות קבינט המלחמה", וחיבר מסמך שמפרט את ההישגים האסטרטגיים של חמאס מאז 7 באוקטובר מול ההישגים האסטרטגיים של ישראל. התוצאה העגומה: עשרה הישגים לחמאס מול הישג אחד בלבד לישראל.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ועמית הלוי
בנימין נתניהו ועמית הלוי
ניצחון מוחלט? ראש הממשלה וח"כ הלוי
(צילום: יונתן זינדל, יואב דודקביץ)
בין ההישגים של חמאס המפורטים במסמך: ההפתעה וההצלחה הצבאית בטבח האכזרי אל מול צה"ל, ה"מדינה הפלסטינית" כדרישה אולטימטיבית ומתגברת במערכת הבינלאומית, הגיבוי של אינטלקטואלים במערב והצידוק המוסרי שהם נתנו למעשים האכזריים ואף פגיעה בלכידות החברה הישראלית על ידי השימוש בחטופים במטרה לשנות את המאזן התודעתי מזעם ונקמה לנסיגה ו"בכל מחיר".
הישגים נרשמו - כך על פי המסמך - גם בהפעלת חזיתות נוספות נגד ישראל, כ-80 אלף מפונים בשני חבלי ארץ, הבידוד המדיני של ישראל, גל האנטישמיות ברחבי העולם, מצור ימי אפקטיבי על ישראל ופגיעה כלכלית ותיירותית.
לעומת זאת, במסמך מוזכר הישג אסטרטגי אחד של ישראל במערכה: המחויבות, המסירות ורוח ההתנדבות של מאות אלפים של חיילים ובני משפחותיהם. ח"כ הלוי ביקש לציין, כי למרות שזה לא מופיע במסמך כהישג אסטרטגי, יש לציין את ההצלחות הצבאיות המרשימות במהלך המלחמה ברצועה.
בנוסף, ח"כ הלוי אינו היחיד בליכוד שמותח ביקורת על התנהלות הדרג המדיני. ח"כ אחר בליכוד טען: "כל הסימנים מראים שאנחנו לא עושים באמת את מה שאנחנו צריכים באמת לעשות בעזה. נתניהו מדשדש ורוצה למשוך זמן".
פורסם לראשונה: 00:00, 28.03.24