השמחה שאחרי האימה: ארבעה חודשים לאחר ששוחררו משבי חמאס, נותווארי מונקן ובונטום פנקגונג – שני אזרחים תאילנדים שעבדו בחקלאות בעוטף עזה – התחתנו בטקס משפחתי בתאילנד.
נותווארי ובונטום עבדו בחקלאות במושב ישע – ושם גם פרחה אהבתם. הם נחטפו בנפרד, אך הוחזרו לארץ ביחד אחרי 50 יום בשבי כחלק מקבוצה של מעל 20 משוחררים ממדינתם. לאחר שהתאוששו, שניהם חזרו לתאילנד והשתקעו במחוז קון קאן בצפון-מזרח המדינה.
2 צפייה בגלריה
yk13862084
yk13862084
נותווארי ובונטום בטקס
2 צפייה בגלריה
yk13862082
yk13862082
מונקן, פנקגונג (מימין) וחבריהם ביום שבו שוחררו מהשבי
לפני כמה ימים הם התחתנו. בשיחה מתאילנד סיפרה נותווארי: "זה היה טקס קטן עם ההורים וקרובים בלבד. לא התאים לנו לערוך טקס חתונה גדול". היא הסבירה שהיא ובעלה ידעו שהם הולכים להתחתן עוד לפני שנפלו בשבי, "וכבר חסכנו כסף ביחד לעתיד משותף".
עוד סיפרה כי בכוונתם לחזור לעבוד בישראל. "החלטנו במשותף שנעשה זאת על מנת שיהיו לנו האמצעים לשלוח את ילדינו לבתי ספר טובים ולחסוך כסף שבו יוכלו להשתמש כשיהיו מבוגרים. צפיתי בחדשות מישראל וראיתי שנפלו רקטות בצפון, אבל זה לא שינה את ההחלטה. עם זאת, לא נחזור לעוטף עזה. נחפש מקום יותר בטוח".
שניהם עוקבים בדאגה אחרי מה שקורה בנושא בני הערובה. "אני יכולה לומר בכנות שאנחנו דואגים מאוד לחטופים, לא רק לתאילנדים אלא גם לישראלים", אמרה נותווארי, שהייתה האישה היחידה מבין האזרחים התאילנדים שנלקחו בשבי, "אנחנו מאוד רוצים שהם יחזרו כבר".
על תקופת השבי סיפרה נותווארי: "זה היה ממש כמו למות. כל יום אני עדיין חושבת על הדברים הרעים שקרו לי בשבי. כשיצאתי מעזה זה היה נס. המצב הנוכחי אכזרי, פשוט נורא. עבור שנינו השבי היה כמו סוף חיינו, ואנחנו השתחררנו מזמן. אני מתקשה להבין איך ישרדו בני הערובה הנותרים. אני לא מפסיקה לחשוב עליהם".
פורסם לראשונה: 00:00, 31.03.24