טעם של בית רחוק מהבית: עשרות לוחמי צד"ל (צבא דרום לבנון) ובני משפחותיהם שפונו מקריית שמונה עם פרוץ המלחמה חגגו את חג הפסחא עם ארוחה מסורתית בביתם הזמני על שפת הכינרת.
היוזמה התחילה בפנייה של אנשי צד"ל שפונו למלון חוף רון בטבריה. "הם סיפרו לי על המסורת שלהם לחגוג בארוחה בשרית את חג הפסחא", מספרת אפרת שלהבת, רכזת החוסן מטעם "משאבים" במלון. "פניתי איתם להנהלה וביקשתי שיאפשרו להם לעשות שימוש חריג במטבח של המלון ולהכין יחד עם השף את ארוחת החג, שמבוססת על המטבח הלבנוני העשיר והתבלינים שמאפיינים אותו. לשמחתי המלון נעתר לבקשה ויחד הצלחנו להרים ארוחת חג מסורתית לגיבורי צד"ל. בנוסף נקיים פעילות עם ביצי הפסחא לכל הילדים במלון".
1 צפייה בגלריה
|
|
ארוחת חג הפסחא במלון. "ביקשנו לשמור על המסורת גם רחוק מהבית"
(צילום: אפי שריר)
עיאדה חצבני (53), אשת לוחם צד"ל מכפר קליעה, מתגוררת עם משפחתה בקריית שמונה. "ב-20 באוקטובר עברנו לגור במלון חוף רון עם שתי בנות ובן", היא מספרת. "אני מארונית, וחג הפסחא נחשב לאחד משני החגים הכי חשובים לנוצרים. יש לנו מסורת של ארוחת חג שעוברת במשפחה כבר מאות שנים, וביקשנו לשמור עליה גם כשאנחנו חיים במלון. פנינו למלון, ולשמחתי הם הסכימו לאפשר לנו לשמור על צביון החג. נכנסנו ארבע נשים למטבח והתחלנו להכין את ארוחת החג שנשב כולנו לאכול. הבאנו תבלינים מיוחדים בסגנון לבנוני, כולנו בשלניות מעולות, והארוחה תהיה יותר טובה מכל מסעדה בביירות".
מלון חוף רון, אחד הוותיקים בטבריה, מארח מאז אוקטובר מאות מפונים מבית הלל, קריית שמונה ומטולה. "קלטנו עשרות אנשי צד"ל במלון והם הפכו לחלק מהמשפחה", אומר מולה אמסלם, שמנהל את המלון יחד עם אחיו אברהם. "הם פנו אליי וסיפרו לי על חג הפסחא שהם מתכננים לחגוג, ושאלו אם הם יוכלו לחגוג כמו שהם רגילים כל חייהם, עם המסורת והמאכלים המיוחדים. שמחנו להעניק להם את המוצרים כדי לסייע להם להכין את המאכלים הביתיים ולתת להם תחושה של בית. אין כמו לראות את האורחים שלך מאושרים".
פורסם לראשונה: 00:00, 01.04.24