מהימים הראשונים במלחמה, סגן אלוף ש' נמצא בגיחות מעל רצועת עזה - ולא רק שם. למרות שיש לו שני ילדים קטנים בבית והוא כמעט בן 56, מאז 7 באוקטובר אין שבוע שבו הוא לא נמצא באוויר ומספק מידע מודיעיני בזמן אמת לכוחות על הקרקע. כעת, חצה ש' מטייסת המודיעין 100 (המכונה גם "הגמל המעופף") את 1,000 שעות הטיסה שצבר מאז 7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
yk13901282
yk13901282
הגיל הוא רק מספר. סגן אלוף ש' ומשפחתו
(צילום: דובר צה"ל)
לפי נתוני חיל האוויר, שיא זה הפך את ש' לשיאן שעות הטיסה במהלך מלחמה. עוד קודם צבר ש' עשרות אלפי שעות טיסה מבצעיות בשלושת העשורים שבהם הוא משרת כטייס פעיל - עד לפני 12 שנים כסגן מפקד הטייסת, ומאז בשירות מילואים.
המלחמה תפסה את ש' בחופשה בתאילנד. כשההודעות מהארץ החלו לזרום, ש' כבר עלה על הטיסה הראשונה לישראל. "בגילי, לפני המלחמה היו אמורים להפסיק לטוס", הוא סיפר (הגיל המקסימלי לטיסה מבצעית עמד עד המלחמה על 51, י"ז). אך "בשעה 4:00 בבוקר שבין שבת לראשון נחתי בארץ, ובשעה 11:00 כבר הייתי בגיחה על המטוס מעל עזה. לא היה קל לעזוב את הקטנים ואת בת הזוג בחו"ל".
הדרייב הכי גדול שעדיין מניע את ש' לטוס כמעט ללא הפסקה הוא סוגיית החטופים: "אני מרגיש שאני חייב להיות רק באוויר, כי יש לנו חיילים למטה שצריכים אותנו וחטופים שעוד לא חזרו. יש מגבלות על טייסים, אבל בשיא התמרון ולטובת הלוחמים על הקרקע כבר הפסיקו להתווכח איתי: הסברתי שאני מכיר מספיק טוב את הגוף שלי כדי לדעת שאני כשיר שוב לטוס. עניין החטופים לא מרפה ממני", הוא הדגיש.
2 צפייה בגלריה
טייס מטייסת 100 ששבר שיא של שעות טיסה
טייס מטייסת 100 ששבר שיא של שעות טיסה
מטוס בטייסת 100
(צילום: דובר צה"ל)
"לא עקבתי אחרי שעות הטיסות שלי, סיפרו לי את זה כאשר נחתי אחרי הגיחה שבה חציתי את 1,000 השעות במלחמה. מבחינתי, זה סתם מספר וקשה להשוואה עם מלחמות אחרות קצרות יותר".
הגיחה הכי ארוכה שביצע ש' במלחמה נמשכה 7 שעות באוויר. "מבחינתי, גיל 60 הוא המגבלה הבאה. אני עובר בדיקות רפואיות תקופתיות כמו כל הטייסים, וכל עוד אני בריא ועושה את משימתי כראוי אני לא רואה למה הגיל הוא בעיה".
פורסם לראשונה: 00:00, 28.04.24