ברחבי הארץ יחגגו מחר בערב (שני) את המימונה, אך בבתים רבים היא תיראה השנה, בצל המלחמה, קצת אחרת. הרב שחר בוצחק מאופקים, שנפצע מירי מחבלים בעיר, החליט לארח מימונה לראשונה בחייו - והזמין את אלו שהצילו את חייו ב-7 באוקטובר. גם נאוה יפרח תארח לראשונה את החג בביתה, ובתה, אפיק, הזמינה את כל חבריה מהצבא. מפוני קריית שמונה, כפר יובל, חניתה ויערה יחגגו במעונות הסטודנטים של המכללה האקדמית עמק יזרעאל בעפולה. ובשדרות יחגגו בבתים באופן מצומצם יותר, בניגוד לשנים הקודמות. ובגזרה הפוליטית - לראשונה מאז שבנימין נתניהו ראש ממשלה, הוא ורעייתו שרה לא ישתתפו באירועי המימונה.

הפצוע

הרב שחר בוצחק (40) מאופקים, שנפצע כאמור מירי מחבלים בעיר, יארח לראשונה בחייו את המימונה בביתו. במשך שנים המימונה נערכה אצל חמותו. "השנה זה עובר אלינו", הוא אמר, "תהיה מוזיקה, המון מופלטות, מתוקים ושתייה. הדלת פתוחה לכולם, אבל הזמנתי אישית את מי שהצילו את חיי אחרי שספגתי כדור – השוטר איתמר אילוז, שהרים אותי אחרי שנפצעתי, והחובש מ'איחוד הצלה' גד עמר, שטיפל בי. גם חבריהם, שבאו למקום עם נשקים, מוזמנים כמובן. זה יהיה מפגש של גיבורים וניצולים, שמטרתו לזכור שגם עכשיו יש טוב, מתוק ואת הביחד. באופקים, למרות הכאב הגדול, נולדה גם גבורה גדולה".
5 צפייה בגלריה
yk13901588
yk13901588
(צילום: הרצל יוסף)
5 צפייה בגלריה
הרב שחר בוצחק מארח את האנשים שהצילו אותו
הרב שחר בוצחק מארח את האנשים שהצילו אותו
הרב שחר בוצחק מארח את האנשים שהצילו אותו
(צילום: הרצל יוסף )
בוצחק הוסיף כי המפגש יאפשר לאנשים "לדבר על עם הנצח והאמונה הגדולה שיש לנו". הוא הוסיף: "הסיבה שאנחנו עורכים את המימונה היא כדי שחייל מילואים שחוזר למחרת לעזה או לצפון - יזכור למען מה הוא נלחם. שאישה שבעלה חצי שנה בשירות תבין למה היא לבד. המימונה הזו היא גם בשביל היתומים והאלמנות שאיבדו את היקר להם מכל. אנחנו רוצים לדבר על החשיבות של היישוב שלנו כאן, כי לא ניתן למחבלים לנצח אותנו".

המפונים

יותר מ-100 מפונים מקריית שמונה, כפר יובל, חניתה ויערה שבגבול הצפון יחגגו מחר את המימונה במעונות הסטודנטים של המכללה האקדמית עמק יזרעאל בעפולה. מירית לנכרי (39) מכפר יובל, אם לארבעה, סיפרה: "יש לי זיכרונות מימונה מגיל מאוד צעיר. זו מסורת יפה שגדלתי עליה ואני מעבירה אותה לילדיי. הנהלת המכללה דאגה לקיים לנו מימונה מהסרטים. הפעם גם נקבל את המופלטות מוכנות וכולנו נוכל לנוח וליהנות מהמטעמים".
5 צפייה בגלריה
yk13901288
yk13901288
משפחת לנכרי
(אלעד גרשגורן)
רונית תורג'מן, סמנכ"לית משאבי אנוש במכללת עמק יזרעאל, הוסיפה: "ב-7 באוקטובר המכללה קלטה מיידית מאות מפונים, ומאז אנחנו תומכים בסטודנטים ובאנשי הסגל המגויסים ומבצעים שלל התנדבויות למען הקהילה. המפונים והמפונות שאנו מארחים במעונות הקמפוס נכנסו לליבנו והפכו לחלק מקהילת המכללה".

החוזרים

שדרות הוקמה על ידי עולים ממרוקו, ולכן המימונה נחגגת שם מדי שנה בהוד והדר, עם ביקורי פוליטיקאים, אולם השנה הכל יהיה שקט ומצומצם יותר. המשפחות שמקיימות את החג יערכו אותו בבית, בחיק המשפחה, עם מספר מועט של מוזמנים או קרובים. לא רק סכנת הטילים גורמת לכך. "המימונה השנה לא שלמה ומתוקה כמו בשנים קודמות", אמר ראש העיר אלון דוידי.
5 צפייה בגלריה
yk13901901
yk13901901
"אסור לשכוח את מי שנשאר מאחור". משפחת בוהדנה
(גדי קבלו)
ראש העיר הוסיף כי "אי-אפשר ממש לשמוח בעוד אחינו ואחיותינו, בהם מישל ניסנבאום שלנו, מוחזקים בידי חמאס. לצד זאת, קיום המימונה הוא ביטוי להתגברותנו על שלל האתגרים ולהמשכיות החיים". אצל משפחת בוהדנה, סיון ואלעד והילדים טליה, נועה, תהל וירין, הושלמו ההכנות. "לצערנו ולשמחתנו, החיים ממשיכים, אבל אסור לנו לשכוח את מי שנשאר מאחור", סיכמה סיון.

הלוחמות

5 צפייה בגלריה
yk13901900
yk13901900
"דווקא השנה חייבים". משפחת יפרח
(הרצל יוסף)
נאוה יפרח, ששניים מילדיה משרתים בשירות סדיר ואחד במילואים, עושה השנה מימונה בפעם הראשונה. איך זה קרה? "כל השנים לא רציתי לעשות חגיגה", היא סיפרה, "אבל הבת שלי, אפיק, שהייתה מפקדת פלוגה במוצב כרם שלום ועברה לתפקיד אחר ממש לפני המלחמה, אמרה לי 'דווקא השנה חייבים', והזמינה את כל הצבא. בשבילה אני עושה את זה, והאמת, קצת נסחפתי עם האוכל. אחד הבנים שלי הוא מפקד ביחידת 'רוכב שמיים'. הוא השתתף בלחימה בעוטף ושם גם נהרגה אחת הקצינות שלו, סרן עדן נימרי. אני מאוד מקווה שגם הוא יוכל להגיע הביתה למימונה".
פורסם לראשונה: 00:00, 28.04.24