יצחק גולדקנופף? ברצינות? ההוא שאמר שיותר קשה ללמוד תורה מאשר להילחם בחזית? זה שבכלל לא מבין למי רע פה ומה הקשר של הממשלה למלחמה? השר, אחד שיושב בממשלה - לא חייזר שנחת כאן אתמול - שיודע שלא סגרו את מטולה ומוטרד רק מההמלצה לבטל את הילולת מירון? הוא, הוא יהיה נציג הממשלה הרעה בתולדות העם הזה ביום הזיכרון בדימונה? כאילו אין גבול? אין עשה ואל תעשה? אין נקודה בזמן שבה גם בירושלים מבינים שאת הפארסה הזו צריך לעצור?
1 צפייה בגלריה
הלוויתו של הדר קפלוק
הלוויתו של הדר קפלוק
הלוויה בהר הרצל
(צילום: EPA /ABIR SULTAN )
ומאי גולן? זו שתורתה אומנותה? שלא שירתה בצבא, אבל כמה שנים אחר כך – כשזה היה לה נוח – אמרה שאינה דתייה? ואיתמר בן גביר? ובצלאל סמוטריץ'? שר האוצר שיודע להעביר מיליארדים לחברים שלו ושל ההוא גולדקנופף, אבל לא מוצא את הדרך לכיס הלא פרטי שלו כשלא מדובר בהם?
וגילה גמליאל, שרת המודיעין לענייני כלום שהדבר הכי קשה ומתיש שעשתה בכהונתה, בין סבב א' בחו"ל לסבב ב', היה להיפרד מכיסא אחד, רק אחד כמובן, מבין שני המיותרים שלה? הם והאחרים, החברים בממשלה הזו שלא ברור את מי בדיוק היא מייצגת, ממשלה שמזמן איבדה את אמון העם, גם אם היא מצליחה לגרד 50 מנדטים, מחציתם של אלו שאינם מבינים למי רע פה.
ואל תגידו שאלו הכללים, שזה הפרוטוקול, אחרי שסובבתם וסיבנתם את כולנו עם כל הטקסים, עם קהל ובלי קהל, ועם עשרות מדליקי 12 המשואות. ומי שלא יודע איך לעשות את זה, איך אונסים את הכללים כשזה משרת את צורכי הראש, שישאל את מירי רגב
אז כן, יכול להיות שיש שם אנשים שחולקים עימנו את שברון הלב, פעם בשנה וכל השנה. שתרמו ותורמים, יואב גלנט, למשל, או, יואב גלנט כבר אמרנו? ועדיין, מכיוון שזו החלטה גורפת וקשה למצוא אותם גם תחת MRI - את המעטים מאוד שניתן להכיל אותם ביום כזה - אז תחסכו לנו את זה. לא רק את הנאומים המופרכים, את ההשתתפות המעושה בצער, גם את עצם נוכחותם. ואל תגידו שאלו הכללים, שזה הפרוטוקול, אחרי שסובבתם וסיבנתם את כולנו עם כל הטקסים, עם קהל ובלי קהל, ועם עשרות מדליקי 12 המשואות. ומי שלא יודע איך לעשות את זה, איך אונסים את הכללים כשזה משרת את צורכי הראש, שישאל את מירי רגב. עניין של דקות כדי שהיא תנפיק את הפליק-פלאק המתאים. רק שלא יבואו. פשוט לא. ואין דרך יפה ונעימה לאוזן לומר את זה. פשוט לא.
אגב, אם זה כל כך חשוב, סליחה על ההתקטנות, היו להם שבעה חודשים לעשות את זה. להשתתף בצער הגדול, באבל הנורא שירד על המדינה הזו. לעבור בין המשפחות השכולות שנוספו לרשימה המרה - שלא לדבר על משפחות החטופים, המשפחות של אלו שחיים ואלו שכבר אינם ועדיין מוחזקים בעזה. שבעה חודשים שכל הגולדקנופפ'ים יכלו לעבור בית ובית ולקחת חלק ביגון הגדול שעטף ועוטף את המדינה כולה. לשבת בשקט, להקשיב, להציע עזרה. יום הזיכרון שיחול בעוד שמונה ימים הוא לא ההזדמנות לסמן וי, לומר היינו שם. ממש לא.
פורסם לראשונה: 00:00, 03.05.24