"הרגשות מעורבים. מצד אחד גיא זכה במקום הראשון, ומצד שני הוא מראה את התמונה של הילדה שלי שחטופה": כך אמר אתמול אלי אלבג, אביהם של לירי החטופה בעזה ושל גיא, שהגיע למקום הראשון במרוץ קארטינג בסלובקיה.
2 צפייה בגלריה
גיא אלבג זכה בתחרות קארטינג במקום הראשון
גיא אלבג זכה בתחרות קארטינג במקום הראשון
גיא מניף את תמונתה של לירי על הפודיום
(צילום: אוהד שריקי)
2 צפייה בגלריה
גיא אלבג ולירי אלבג בצעירותם
גיא אלבג ולירי אלבג בצעירותם
גיא ולירי אלבג כילדים
גיא בן ה-15 ניצח 50 מתחרים בדרך למקום הראשון, ועל הפודיום, במקום הגביע, הניף את תמונת אחותו החטופה. ים פינטו הישראלי, שהגיע למקום השלישי, הניף גם הוא את תמונתה של לירי, לצד גיא. "הוא הקדיש את הניצחון בשביל לירי", סיפר האב, אלי. "ברגע הכי מאושר שלו הוא מניף את התמונה של אחותו. הוא לא מחייך. הוא רוצה את אחותו בבית. הוא קיבל תגובות מכל העולם מאנשים שדואגים לה ומאחלים לה חזרה מהירה ושלמה".
גיא מתחרה בארבע השנים האחרונות בכל העולם, ונחשב לעילוי בתחומו. גם בתקופה הקשה הזו הוא ממשיך להתחרות עם דסקית החטופים לצווארו. "גיא יודע להתמודד עם קשיים", מעיד אביו, "ובשבעת החודשים האלה השתדלנו שהוא ימשיך בשגרה שלו ולהוציא אותו מהאווירה בבית. בדרך כלל אנחנו מלווים אותו, אבל עם כל המצב הזה אנחנו עסוקים במלחמה להביא את הילדה שלנו הביתה, והוא פשוט עלה על המטוס והשתתף בתחרות, וניצח. בסוף הוא נער בן 15 שרוצה להגשים את החלום שלו להיות נהג פורמולה 1. גיא הוא הישראלי היחיד שזכה במקום השני באליפות ה-WSK, שנחשב לפורמולה 1 של הקארטינג".
אלי מוסיף שלמרות הקושי, "נהגי מרוצים יודעים להתמודד עם מצבי רוח בלתי אנושיים, וגיא מתמודד גם עם הסיפור האישי שלו וסוחב אותו איתו בכל העולם. הראש צריך להיות חדור מטרה, וכשהוא על המסלול הוא מנתק את עצמו. ברגע שהוא מסיים הוא מתקשר ושואל אם יש חדש עם לירי".
פורסם לראשונה: 00:00, 07.05.24