"תמיד אמרתי שהנשמה של שני מסתובבת בעזה, ושהיא תבחר מתי לחזור עם הגופה שלה. עכשיו, ליום ההולדת של אמא שלה, היא חזרה אלינו כמו מתנה", מספר ניסים, אביה של שני לוק ז"ל, שגופתה הוחזרה ארצה לפני כשבועיים לאחר שנרצחה בטבח 7 באוקטובר, וגופתה נחטפה לרצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
הוריה של שני לוק קיבלו את תכשיטיה של שני ז"ל
הוריה של שני לוק קיבלו את תכשיטיה של שני ז"ל
הוריה של שני לוק עם תכשיטיה, שהושבו אליהם
(צילום: עמית שאבי )
השבוע סגרה המשפחה את המעגל, כשקיבלה לידיה את התכשיטים שענדה שני ז"ל באותו יום. "הקצינה המלווה שלנו הגיעה אלינו ונתנה לי מעטפה עם כל התכשיטים שלה. עגילי זהב, צמיד לרגל, וגם הצמיד המקורי שלה ממסיבת הנובה", הוא מוסיף, "הנחושת קצת השחירה, אבל אנחנו נשמור עליהם כמו שצריך. הם הדבר האחרון שנגע בה, ואנחנו ניצור מהם משהו שיזכיר אותה".
ניסים אמר עוד כי "בסך הכל התכשיטים נשמרו מעולה, כמו הגופה של שני. אני זוכר שניסיתי להבין איך הגופה חזרה במצב כל כך טוב. זיהינו את הקעקועים שלה, כאילו לא עברה כלום. רב אחד ניסה לתת לי הסבר: הוא אמר שאצל אנשים קדושים הגוף לא נרקב גם אחרי המוות. זה ההסבר היחיד שקיבלנו, אז אני הולך איתו".
2 צפייה בגלריה
הוריה של שני לוק קיבלו את תכשיטיה של שני ז"ל
הוריה של שני לוק קיבלו את תכשיטיה של שני ז"ל
"ניצור מהם משהו שיזכיר אותה". התכשיטים של שני ז"ל
(צילום: עמית שאבי )
כבר לפני חצי שנה התבשרו קרוביה של שני כי היא אינה בחיים, אך בשבוע שעבר נמסר לבני המשפחה כי כוחות צה"ל ושב"כ חילצו בעזה את גופתה, יחד עם גופותיהם של איציק גלרנטר, עמית בוסקילה ורון בנימין, והביאו אותה לארץ. הסרטון של שני נלקחת ללא רוח חיים לעזה בטנדר ובו מחבלי חמאס היה מהתיעודים הראשונים שהופצו ב-7 באוקטובר, "בתמונות שזעזעו את העולם", כפי שנכתב בכותרת ה"דיילי מייל" הבריטי. בכתבה נכתב כי לאחר אותן תמונות, "גודל הזוועה של המתקפות הפך לברור".
ב"דיילי מייל" הזכירו כי בסוף מרץ התחוללה סערה לאחר שהתברר שצלם סוכנות הידיעות AP עלי מחמוד, שהתלווה למחבלים ב-7 באוקטובר ותיעד אותם על הטנדר מעל גופתה של שני, קיבל פרס בתחרות צילום. אביה הפתיע ואמר אז ל-ynet כי הוא "שמח שהתמונה הזאת התפרסמה, כי היא חשובה. זו אחת התמונות החשובות ביותר ב-50 השנים האחרונות. זה הקייס של ישראל כדי להראות את מה שרע". אמה ריקרדה, לעומת זאת, אמרה כי הזדעזעה: "זה טראומטי עבור כולנו. רק תחשבו על לראות את הבת האהובה שלך שוכבת חצי עירומה וללא רוח חיים על טנדר עם הברברים האלה".