מבית הוריו שבמינסוטה, ארה"ב, ראה ושמע בן ריבניק (25) מה התחולל בקיבוץ ניר יצחק במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. עד כמה חודשים קודם לכן זה היה ביתו, כחייל צה"ל שהגיע לישראל במסגרת גרעין צבר והתגורר בקיבוץ לאורך כל השירות. "לא יכולתי להישאר בארה"ב עוד דקה אחת", הוא מספר, "עליתי למטוס תוך זמן קצר ובאתי לארץ".
ריבניק, לוחם בסיירת גולני, התנדב למילואים למשך חודש. בניר יצחק, שם התגורר אצל משפחה מאמצת, משפחת דוננה, הוא איבד שמונה חברים שנרצחו. עוד שלושה נחטפו ונרצחו בשבי. בין הנרצחים היה גם רבש"ץ הקיבוץ, ירון שחר ז"ל. כעת מונה בן למחליפו.
1 צפייה בגלריה
yk13936154
yk13936154
"נדלקתי על הקיבוץ, פשוט ככה". ריבניק
(צילום: הרצל יוסף)
ריבניק הגיע לישראל ב-2017 והחל ללמוד מינהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה. במינסוטה נשארו הוריו ואחיו התאום. לאחר מכן הוא נרשם לתוכנית של גרעין צבר ושובץ למגורים בניר יצחק. באוגוסט 2020 הוא הגיע לקיבוץ ובנובמבר התגייס לסיירת גולני. לפני שבוע הוא חזר לקיבוץ, ושם הוא מתגורר בבית המשפחה המאמצת שכעת מפונה.
מתקפת חמאס תפסה אותו בארה"ב, שם חשב מה יהיה השלב הבא בחייו. "נדלקתי על הקיבוץ, פשוט ככה", בן נזכר, "היו לי שנים יפות שם, אבל לא ממש חשבתי לחזור. אחרי 7 באוקטובר היה לי ברור שאני כן צריך לחזור. חיפשתי דרך לעזור בשיקום המקום שהיה לי לבית. ראיתי שהם מחפשים רבש"ץ חדש, אז מיד קפצתי על ההזדמנות. מבחינתי זו זכות אדירה. האירועים שקרו בקיבוץ כאבו לי ממש. לקחתי את זה קשה מאוד, אבל השיקום הוא הכי חשוב".
תושבי ניר יצחק עדיין מפונים לאיילות. הם צפויים לחזור הביתה בקיץ הקרוב או לקראת פתיחת שנת הלימודים. "אני מקווה שכולם ישובו, שיחזור השקט לאזור", אמר קצין הביטחון החדש, "אנחנו כאן בקיבוץ מחכים להם, שומרים על הקיים. ההורים שלי דואגים לי, אבל אני בקשר איתם כל הזמן. גם הם, כיהודים אמריקנים, מבינים את הצורך שלי לקחת חלק בשיקום ובהגנה על הקיבוץ. אגב, בקרוב הם יבואו לבקר אותי".
פורסם לראשונה: 00:00, 24.05.24