"הבת שלי קיבלה זימון לריאיון לתפקיד שבמסגרתו תצטרך לשמור על מחבלי הנוחבה", מספרת א. "לא אמרו לה באיזה תפקיד מדובר, אלא רק שזה מעניין, והיא ביררה והבינה שזה קשור לשמירה על מחבלים. היא סיפרה שאמרו לה שהיא תצטרך להגיש למחבלים אוכל ומגבות, להיות כמו עובדת סוציאלית. למה זה חייב להיות נשים צעירות? זו הזיה".
תיעוד מהכשרת החיילות
(צילום: באדיבות חדשות 13)

כמו הבת של א', גויסו בצו 8 חיילות מילואים נוספות, מ"כיות טירונים לשעבר, כדי לשמור על מחבלי נוחבה במתקני כליאה שונים. לפי דיווח בחדשות 13, מאות נשים ששירתו בעבר בתפקידי פיקוד נקראו בשבוע שעבר לבסיס תל השומר לצורך קליטתן לתפקיד הרגיש, למרות החשש מהטרדות מיניות, ולמרות שההכשרה שיועדה להן בסיסית וקצרה מאוד.
א' אומרת כי "הבת שלי אמרה שהייתה להן שיחה עם רב-סרן, שלפי התיאור זה אותו אחד שהופיע בתיעוד שפורסם בתקשורת, שבה הוא מסביר לבנות כי עלולות להיות הטרדות מצד המחבלים שעליהם הן ישמרו - אך הדגיש כי מתקני הכליאה מאובטחים היטב. אחרי שהבין שהוא צולם הם נהיו זהירים יותר וביקשו להשאיר טלפונים בחוץ. יש מספיק חיילים בנים שיעשו את זה, לא כולם קרביים. זה לתת פרס למחבלים, 'בנות יפות ישמרו עליכם'. יש תחושה כאילו מתאכזרים אליהן בכוונה".
1 צפייה בגלריה
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
משטרת ישראל קלטה מחבלי נוחבה מתחילת מלחמת חרבות ברזל
כמה ממחבלי הנוחבה שנלכדו אחרי הטבח. ארכיון
(צילום: דוברות שב"ס)
לדברי א', בתה ניזונה משמועות, וזה מחדל שלא קם גורם רשמי ומסביר מה התפקיד ולמה דווקא נשים צריכות למלא אותו: "שדובר צה"ל או ראש אכ"א יגידו, 'זה התפקיד, זה מה שהן צריכות לעשות, וזו הסיבה שנשים צריכות לעשות אותו'. נהיה בליל של שמועות והן נכנסות להיסטריה. הן גם חוששות מכך שהמחבלים מוחזקים במקומות קרובים לגבול".
"אני בת של קצין בכיר ולא היה עולה על דעתי להתווכח עם משהו שהצבא אומר", היא מוסיפה, "אבל התחושה היא שהיא עומדת מול קיר אטום. במצב שאנחנו נמצאים כל דבר כזה מקפיץ אותך. ההורים של התצפיתניות כל הזמן דיברו על זה שהן התריעו ולא הקשיבו להן. מה אתה עושה בתור הורה? תמיד היה לי אמון מלא בצבא, אבל אני מרגישה שאין לי על מי לסמוך. זה פשוט מפחיד".