"מחנה עקורי הגליל" בגליל העליון הוקם בשבוע שעבר כמחאה על תחושת ההפקרה של תושבי הצפון מצד הממשלה. מאז, הגיעו לבקר בו אלפי ישראלים מכל קצוות הארץ.
בתנועת בני המושבים בחרו אתמול (ראשון) לערוך סמינר ב"עיר האוהלים", כדי להביע תמיכה והזדהות עם תושבי הצפון. שמרית עשור ממושב אליפלט, מאור שלג ממושב עלמה ודקלה כחילה לרנר ממושב כחל אירחו במחנה 60 "שינשינים", חברי שנות שירות בתנועה, שפותחים בסדרת מפגשים עם מארגני המחאה במחנה.
"רוצים לחזור - אבל לא יכולים. אין לנו מענה לשום דבר"
(צילום: אביהו שפירא)

1 צפייה בגלריה
yk13938454
yk13938454
"רואים בכל יום את הקריסה לנגד עינינו". המחנה בעמיעד
(צילום: אביהו שפירא)
"זה הדור הצעיר והמנהיג, שיחליף את הממשלה שאינה שמה עלינו", אמרה דקלה, "אנחנו רוצים ביטחון, התיישבות, להיות שווים, כמו כל אזור וחבל ארץ". דקלה, יזמית שעובדת במרכז החוסן למפונים בטבריה, סיפרה על ביקורו של נציג מחוז הצפון של תנועת בני המושבים במאהל. "אמרתי לו מיד, כאן זה המקום לעשייה חברתית, אזרחית וקהילתית של העם. 'סנהדרין אזרחי', אם תרצה".
מאור שלג הוסיף: "המטרה של כולנו היא לדרוש לפעול למען הגליל שלנו, על רוחבו ואורכו. זה א-מפלגתי, אבל בהחלט פוליטי. כגליליים אנחנו רואים שוב ושוב, יום-יום, את הקריסה לנגד עינינו. אז במקום לקטר ולהיות מסכנים, פתחנו את מאהל מחנה הפליטים מהגליל, כדי להגיד, לעשות ולהתחבר ברוח הסנהדרין הגלילי של שנת 2024. מכאן, מצפון, תצא הישועה, ונגיד לממשלה מה אנחנו דורשים".
הוא פירט: "אנחנו דורשים השוואת תנאים בתחומי החינוך לילדים ונוער, דורשים החזרת תושבים אך ורק כאשר תהיה תשתית וביטחון. אנחנו מזמינים את כל מי שמעוניינים להתכנס ולבוא למאהל המחאה שבמחנה הפליטים של הגליל בעמיעד. אין יותר מקום רק לזעוק מבלי עשייה משמעותית וחברתית, ומכאן בפתחו של שבוע שני למחנה המשותף על כביש 90 בשער לגליל אנחנו נייצר חלום משותף להבריא ולדרוש חיים בחבל הארץ".
פורסם לראשונה: 00:00, 27.05.24