גל חום קיצוני יחל היום (ראשון), ואמור להימשך לפחות עד סוף השבוע הבא, כששיאו צפוי באמצע השבוע.
חזאי ynet דני רופ מסביר כי גל החום נגרם עקב אוויר חם שמגיע אלינו מכל שכבות האטמוספירה, בשילוב הבריזה שתיחלש ואוויר חם מאוד שמגיע מצפון מזרח.
4 צפייה בגלריה
מתרחצים בחוף היום בתל אביב
מתרחצים בחוף היום בתל אביב
מתרחצים בחוף הים בתל אביב
(צילום: טל שחר)
הטמפרטורות ינועו בין 34 ל-44 מעלות באזורים הפנימיים, ושם יהיה יבש. בחוף ובשפלה צפויות 32 מעלות, אבל עם לחות מאוד גבוהה, מה שיגרום לעומס חום כבד עד קיצוני. הטמפרטורה המורגשת בשילוב הלחות בחוף תגיע ליותר מ-40 מעלות.
משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות חזקות בחוף. הטמפרטורה במים 30 מעלות.
הסתיו יתחיל רשמית ב-23 בספטמבר, ובינתיים זה הקיץ שנראה כמגיע לשיאו. גם הסתיו הישראלי ברובו חם ודווקא בו יש יותר מצבי שרב וקיצוניות במזג האוויר.
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 22-37, תל אביב 28-32, חיפה 25-29, צפת 26-34, קצרין 25-39, טבריה 24-42, נצרת 25-35, עפולה 24-38, בית שאן 24-43, לוד 25-35, אשדוד 26-32, עין גדי 31-41, באר שבע 24-38, מצפה רמון 24-34, אילת 26-43.
4 צפייה בגלריה
מפקד מחוז צפון כבאות ו הצלה טפסר ניזאר פארס
מפקד מחוז צפון כבאות ו הצלה טפסר ניזאר פארס
נפתחו נקודות הזנקה באתרים מועדים לפורענות. פארס בהערכת מצב
(צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)
מי שמוטרדים מהעלייה בטמפרטורות יותר מהציבור המזיע הם הכבאים, שבשבועות האחרונים התמודדו עם לא מעט שריפות של שטחים פתוחים ויערות. החום, היובש ולעיתים גם הרוחות המזרחיות עוזרות לאש להתפשט במהירות המקשה על פעולות הכיבוי.
בניגוד לגלי חום בשנים קודמות, לא פרסם כעת נציב כבאות והצלה צו האוסר הדלקת אש. עם זאת, מפקד מחוז צפון בכבאות, טפסר ניזאר פארס, הורה על היערכות מיוחדת לקראת גל החום שנכנס לאזור. במסגרת ההיערכות, תוגברו סדרי הכוחות בתחנות הכיבוי במחוז הצפון, נפתחו נקודות הזנקה באתרים מועדים לפורענות וכן נפתחו צכ"מים - צוותי כיבוי משולבים, יחד עם קק"ל ורשות הטבע והגנים.
4 צפייה בגלריה
יחידת מתנדבי שיטור כינרת
יחידת מתנדבי שיטור כינרת
אכיפה מוגברת על רקע הציפייה למבקרים רבים. מתנדבי שיטור כינרת
(צילום: איגוד ערים כינרת)
4 צפייה בגלריה
מתרחצים בחוף היום בתל אביב
מתרחצים בחוף היום בתל אביב
מתרחצים בתל אביב
(צילום: טל שחר)
מרכז השליטה המחוזי (מוקד 102) עובה ונפתח בו תא איסוף מודיעין, הכולל סריקות במרחב על-ידי מצלמות שהוצבו בנקודות אסטרטגיות לאיתור שריפות בתחילתן. טפסר פארס מסר כי "לאחר קיום הערכת מצב, הוריתי על תגבור סדר הכוחות בתחנות הכיבוי, על קיום סיורים במרחב ופתיחת נקודות הזנקה נוספות. אני קורא לציבור להימנע מהדלקת אש בשטחים הפתוחים בכלל, ובפרט בתקופה זו שהטמפרטורות גבוהות והאוויר חם ויבש".
מי שייהנו מהחום הם אתרי הנופש, ובעיקר אתרי המים, שבנוסף פותחים את השבוע האחרון של החופש הגדול. ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, שהוא גם יו"ר איגוד ערים כינרת, אמר כי השילוב יביא נופשים רבים במיוחד. "האיגוד נערך בשיתוף משטרת ישראל, עם צוותים מוגברים של שיטור ופיקוח, מאבטחים ומתנדבי 'יחידת משמר הסביבה כינרת', כמו גם תגבור צוותי ניקיון.
"העומס על חופי איגוד ערים כינרת השקטים, המארחים בעיקר משפחות עם ילדים, יוצר צורך בפיקוח מוגבר ובאכיפת חוקי התעבורה, השקט והניקיון, לצד טיפול במקרי ונדליזם ואלימות. אנו מקווים כי בשבוע האחרון, שיהיה גם חם במיוחד, ידע הציבור לכבד את כלל הנופשים ואת חוקי השקט וכן לשמור גם על עצמו בהקפדה על שתייה מרובה של מים וברחצה רק בחופים מוכרזים עם שירותי הצלה ומרפאות. אני מאחל לכולם סיום חופשת קיץ מהנה בכינרת".
פורסם לראשונה: 22:46, 27.08.22