יומיים לבחירות והקרב על הקול במחנה הימין עולה מדרגה. יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, האשים הבוקר (יום א') את נתניהו שלא יקים ממשלת ימין אחרי הבחירות. בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio הוא אמר: "אם הליכוד התחילו לשתות את המנדטים, יכול להיות שמישהו שם מתכנן ממשלה עם גנץ".
בן גביר הביע צער על המהלכים האחרונים של נתניהו לפגיעה בכוחה של רשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית. "קשה לי עם ההתנהלות הזאת כי בסוף אני נשכבתי בשבילו על הריצפה. אם זה באחדות שעשיתי עם סמוטריץ' ואם זה באהבתי האינסופית אליו. הוא יודע הרי שאני אוהב אותו יותר מהרבה חברי כנסת מהליכוד".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בן גביר על נתניהו: "אוהב אותו יותר מהרבה ח"כים מהליכוד"
(צילום: EPA, קובי קואנקס)
"יש שם איזושהי מערכת שעובדת. אני הרי שמעתי בקולו, הוא אמר לי את זה באופן אישי, גם בפגישה האחרונה שלנו ובכל פגישה, שהם יודעים היטב שהצבעה לנו היא מביאה אנשים, אפילו צעירים מחוץ לגוש", הוסיף. "הוא אמר לי באינספור הזדמנויות שאני היחיד שמביא מצביעים מחוץ לגוש, שהוא רואה את זה בכל הסקרים שלו. אז יכול להיות שיש לו אחד היועצים שם שדוחף אותו למתווה אחר".
לדבריו, הוא ימשיך לפעול להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו, אך הוא מזהה תהליכים אחרים במפלגה שמובילה את גוש הימין. "אני לא תמים. אני יודע שאם אני אהיה פחות מגנץ, יכול להיות שיעדיפו שם את גנץ על פניי. אם הליכוד התחילו לשתות את המנדטים, יכול להיות שמישהו שם מתכנן ממשלה עם גנץ, ממשלה בשותפות של הליכוד ושל גנץ".

3 צפייה בגלריה
ועדת הכנסת
ועדת הכנסת
בן גביר: "השואה היא מחוץ למגרש הפוליטי". ח"כ בן ברק
(צילום: יואב דודקביץ')
בן גביר התייחס גם לאמירתו של ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) שדיבר אתמול על האפשרות של ממשלת נתניהו ובן גביר ואמר "להבדיל אלפי הבדלות, ואני לא משווה את זה לשום דבר - היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית".
"זה הרגע שאתה אומר לעצמך פוליטיקה פוליטיקה, אבל יאיר לפיד היה צריך להדיח אותו באותו הרגע", אמר בן גביר. "להשוות להיטלר ולשואה זה מחוץ למגרש הפוליטי. אפשר שיהיו מחלוקות, אבל להגיד דבר כזה זה עלבון, וכשאני מדבר על התרת דמי ועל הסתה – אלה בדיוק הדברים".
3 צפייה בגלריה
מירב בן ארי
מירב בן ארי
ח"כ מירב בן ארי: "בן ברק ניסה להצביע על החשש האמיתי לדמורקטיה שלנו"
(צילום: קובי קואנקס)
חברת מפלגתו של בן ברק, ח"כ מירב בן ארי, כינתה את אמירתו "השוואה מיותרת, ובחירת מילים לא מוצלחת", והדגישה כי היא לא מאמינה שעליית כוחו של בן גביר דומה לעליית כוחה של המפלגה הנאצית. בן ארי אמרה: "לא הייתי משתמשת בהשוואות ממלחמת העולם השנייה וחבל שזה נעשה כך, אבל מה שבן ברק באמת ניסה לעשות זה להצביע על החשש האמיתי לדמוקרטיה שלנו ולאן היא הולכת, על רקע כוונת הימין להטות את המערכת המשפטית כך שתתיישר לטובת המערכת הפוליטית".
על קריאתו של בן גביר לפטר את בן ברק אמרה בן ארי כי "התבטאויות קשות בפוליטיקה זה לא דבר חדש. עם כל הכבוד לפיטורים, בואו נתחיל לפטר את כל שרי הליכוד שבשנה האחרונה השתמשו במילים נוראיות".