טענותיהם של בכירים בליכוד על ליקויים קשים בניהול קמפיין הבחירות מובילים בימים האחרונים לשינויים מבניים ולהעברת סמכויות בפירמידת בעלי התפקידים, בעיקר בנוגע למערך השטח.
לאחר הפרסום ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" בנוגע לביקורת שהולכת ומתגברת מצד ח"כים, אנשי שטח וראשי סניפים על האופן שבו מתנהל מולם מטה הבחירות המרכזי של המפלגה, נראה כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הפנים שיש בעיה ואף החל לפעול בנושא.
בימים האחרונים הועברו סמכויות נוספות למנכ"ל הליכוד, צורי סיסו, איש שמקובל יחסית על אנשי השטח במפלגה. הוא זה שיתווך מעתה בין הסניפים ברחבי הארץ לבין המטה המרכזי. מדובר במהלך שכנראה גם יאפשר להעביר לשטח יותר תקציבים ויותר עזרים שיוכלו להמריץ את המצביעים ולהגדיל את אחוזי ההצבעה.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
הפנים שיש בעיה והחל לפעול. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו
(צילום: שאול גולן)
זאת לאחר שעד עתה הוקצו לפעילות השטח תקציבים קטנים בהרבה מבעבר, והדגש הגדול בקמפיין הושם על תומכי ליכוד שלא טרחו לצאת להצביע בבחירות האחרונות.
מי שמשלם את המחיר הוא ראש מטה השטח, יוסי שלי, מקורבו של נתניהו, שהיה עד עתה האחראי הבלעדי על הפעילות בסניפים. שלי יישאר אמנם האחראי על חלק מהיוזמות המרכזיות שמובילים בליכוד, וכן על ההתנהלות ביום הבחירות, אך סמכויותיו קוצצו. הוא ממשיך להגיע לעבודתו כרגיל ופועל בלא מעט תחומים, אולם חלקים מרכזיים מפעילותו מול אנשי השטח הועברו למנכ"ל סיסו – על מנת להרגיע את הרוחות.
הצעדים ננקטו רגע לפני שהתסיסה יצאה משליטה: שלשום החלה התארגנות של ראשי סניפים בליכוד, שביקשו לקיים כנס עם בכירי המפלגה מכל הארץ ולהביע מחאה על אופן ההתנהלות מולם. חלקם תיארו מצב של חוסר שיתוף פעולה איתם מצד מטה הבחירות המרכזי. אולם אתמול כבר הסתמן כי בשלב זה היוזמה כבר לא תצא לפועל, בשל נכונותו של נתניהו לערוך שינויים.
במקביל ממשיכים בליכוד לעבוד בכמה דרכים כדי להבטיח אחוזי הצבעה גבוהים באזורים המזוהים עם נתניהו. בימים האחרונים שוקלים במפלגה לצאת לקמפיין מיוחד בהשתתפות נתניהו ובצלאל סמוטריץ', שיגיעו יחד למשפחות המזוהות עם הימין וידגישו את הצורך לצאת ולהצביע.