בריאיון באולפן ynet, מזכ"ל הקיבוץ הדתי לשעבר אמיתי פורת (רשימת הבית היהודי בראשות איילת שקד), אמר כי מפלגתו תפעל להקמת "ממשלה לאומית רחבה", על פני ממשלת 61, שתכלול גם מפלגות מרכז ושמאל. "זה הדבר הנכון לישראל, כך תהיה יותר יציבות", אמר. עם זאת, פורת הוסיף כי "אם לא תהיה ברירה העדיפות היא להקים ממשלה צרה, במקום ללכת לבחירות נוספות".
פורת הרחיב: "ברית העם קודמת לברית השבטים. זה דבר שלא מבינים במפלגות היום, גם לא בליכוד. מדמיינים מעין ממשלת ימין צרה שלא הצליחה להתגבש בארבע מערכות בחירות. ממשלת 61 היא לא ממשלה יציבה שתתקשה להתמודד עם אתגר חיצוני בצפון או בדרום, או חס וחלילה עם מאבק נגד איראן".
2 צפייה בגלריה
אמיתי פורת
אמיתי פורת
מזכ"ל הקיבוץ הדתי לשעבר אמיתי פורת
(צילום: מוטי קמחי)
בנוגע לאנשים שיצביעו לבית היהודי, פורת ציין כי אמנם כמעט חצי מהציבור בישראל מגדיר את עצמו כחילוני, אך מפלגתו היא בית עבור אנשי ימין ואנשי המחנה הלאומי. "הדגם החרד"לי שמציעים לנו בצלאל סמוטריץ' והמפלגות החרדיות הוא לא דגם שיכול למשוך את הציבור הרחב, החילוני והמסורתי. גם הכניעה המוחלטת לעמדה החרדית בכל הנושאים של דת ומדינה ובכלל לנושאים של יהדות היא לא דרך להתחבר לקהל הזה", הדגיש.
- לדעתך, גנץ יכול להיות ראש ממשלה לא פחות טוב מנתניהו? "אנחנו מעדיפים ראש ממשלה מהימין ולכן נוטים לנתניהו, ולא בגלל האישיות הקורנת שלו שיש לה צדדים לכאן ולכאן. עם זאת, אנחנו לא חושבים שכל ראש ממשלה מהשמאל הוא אסון. הנקודה המרכזית היא המדיניות. לדוגמה, המבצע האחרון בעזה נוהל בצורה אחראית ואפקטיבית, לא פחות מאשר אם ראש הממשלה היה מועמד הימין".
2 צפייה בגלריה
יוסי ברודני
יוסי ברודני
יו"ר רשימת הבית היהודי לכנסת יוסי ברודני
(צילום: טנא תקשורת קרדיט)
בריאיון למורן אזולאי וקובי בורנשטיין ב-ynet radio, יו"ר רשימת הבית היהודי לכנסת יוסי ברודני התייחס לקמפיין של יו"ר האופוזיציה נתניהו נגד מפלגתו, ואמר כי "אין לנתניהו ממשלה בלעדינו. רואים את זה בכל הסקרים. יצביע לנו הציבור הלאומי-דתי שלא מוצא בית במפלגות האחרות. אנחנו ימין אחראי, בניגוד לציונות הדתית שהיא החצר האחורית של נתניהו. תשאל אותם אם הם בעד חוק צרפתי, הם יגידו לך שהם נגד, אך אם נתניהו יגיד להם שהם בעד, הם בעד".
ברודני הרחיב: "למפלגות כמו המחנה הממלכתי יהיה קל יותר להיכנס לממשלה שאנחנו חברים בה מאשר המפלגות האחרות. אנחנו מייצגים את הציבור הדתי-לאומי המתון והציבור המסורתי, ומחברים בין חילונים לדתיים".