לאחר שיו"ר המפלגה יוסי ברודני אמר הבוקר לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio כי החבירה לאיילת שקד תאושר וכי נותר רק "לחתום על ההסכם ולרוץ יחד", נודע ל-ynet כי גורמים בליכוד הציעו לנתניהו לשריין ברשימתם את ברודני, בכדי לטרפד לשקד את הריצה המשותפת שלהם.
"הבית היהודי זו מפלגה תוססת, חיה וקיימת. הם לא דחו את ההסכם, יש עוד כמה פרטים טכניים לחלוטין שנסדר אותם", אמר ברודני. יו"ר מפלגת הבית היהודי, ראש העיר גבעת שמואל מאז 2008, אמר כי המפלגה לא התנגדה ליועז הנדל וצבי האוזר - שהשותפות בינם לבין שרת הפנים איילת שקד התפרקה, כפי שפורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" - אלא לעמדתם נגד ממשלה בראשות בנימין נתניהו: "אמרנו בצורה ברורה - הבית היהודי בעד ממשלת ימין, אבל אנחנו לא פוסלים אף אחד ללא יוצא מן הכלל. זה הקו לאורך כל הדרך. לא פסלנו את הנדל באופן אישי, אלא את הקו האידיאולוגי שלהם. עם ישראל צריך ממשלה רחבה".
2 צפייה בגלריה
 חתי איילת שקד יוסי ברודני
 חתי איילת שקד יוסי ברודני
בליכוד הציעו לנתניהו לשריין את יו"ר הבית היהודי בכדי לטרפד את האיחוד. ברודני ושקד
(צילום: טנא תקשורת קרדיט)
(צילום: נויל האריס)

על פי כל הסקרים, הן הבית היהודי והן הרוח הציונית - המפלגה שבראשה עמדה שקד עד הפילוג - לא עוברות את אחוז החסימה. אבל ברודני אומר כי "אנחנו מחזיקים סקרים שבהם אנחנו עוברים את אחוז החסימה, בסקר שלנו האיחוד מביא חמישה מנדטים".
הוא לא קרא להתפטרות שקד מתפקיד שרת הפנים: "יש חשיבות שגם בממשלת שמאל יישבו אנשים. אנחנו היחידים בימין שבאים ואומרים שממשלה של נתניהו, החרדים ובן גביר תהיה פחות יציבה. אני בפוליטיקה המקומית כבר 20 שנה, בסופו של דבר אתה מחפש שהקואליציה תהיה רחבה".
אתה סומך על איילת שקד שתהיה באמת בגוש שלכם? "אם תראיינו את איילת שקד תשמעו דברים ברורים מאוד. היא באה ואומרת בצורה ברורה - עשיתי דברים טובים אבל גם טעויות".
2 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
שקד. "אמרה שעשתה דברים טובים אבל גם טעויות"
(צילום: מוטי קמחי)
ברודני אמר כי נתניהו לא דיבר איתו מאז שנבחר ליו"ר הבית היהודי. לשאלה אם בן גביר שותף לגיטימי, ענה: "אני לא מתייחס לדברים האלה. חוץ מהמפלגות הלא-ציוניות אני לא פוסל אף מפלגה, אבל את הקצוות צריך להשאיר בקצוות. גם אם הם בתוך בממשלה, הם צריכים להישאר בקצה". לצד זאת הוסיף: "להביא את תורת כהנא לכנסת זה לא דבר טוב ונכון. אני יודע בצער שיש ציבור לא קטן שהולך בדרך הזו".
ממפלגת הציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' נמסר בתגובה לריאיון עם ברודני: "צר לנו שיש אנשים שבוחרים בשיח מפלג ומשמיץ. ברודני כבר אמר שהוא מעדיף לשבת עם השמאל הקיצוני של מרצ ולא עם אחיו בציונות הדתית. זו הסיבה שהם לא יעברו אחוז חסימה. אנחנו נמשיך לחבר ולאחד את כל הציונות הדתית והימין המאמין לבית פוליטי ראוי ונאמן".
ח"כ שמחה רוטמן: קולות ימין ילכו לאיבוד בגלל הרפתקאות שקד
(צילום: נויל האריס)

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התייחס להסכם אפשרי בין שקד לבית היהודי, ובריאיון לאולפן ynet אמר הבוקר: "לא מודאג לגבי הציונות הדתית, אבל חבל שקולות הימין ילכו לאיבוד בגלל הרפתקאות שקד".
לדבריו, "אני לא חושב שיש הרבה מצביעים שמתלבטים היום בינינו לבין שקד ויברחו בגלל הדבר הזה. עם זאת, לצערי, יש כמה מצביעי ימין שהקולות שלהם ילכו לאיבוד. כבר שילמנו מחירים כבדים על הרפתקאות שקד, כמו בימין החדש ובימינה". רוטמן הוסיף כי "בסקרים האחרונים הבית היהודי לא תרמו הרבה קולות. הדבר הזה עלול לגרום לתקוות שווא לאנשים שיצביעו עבורם, והקולות שלהם ייזרקו לאחר שהם לא יעברו את אחוז החסימה. בפעם האחרונה ששקד קיבלה קולות ימין היא העבירה אותם לשמאל".
על יו"ר הבית היהודי יוסי ברודני אמר רוטמן כי חבירה שלו לשקד לא תביא קולות: "לא חושב שגם קהל ימני-מתון אוהב את העובדה שבמדינת ישראל אפשר להקים ממשלה עם תומכי טרור, כפי ששקד עשתה. אם הוא חובר אליה הוא הולך לממשלה כזאת".
חברי מרכז הבית היהודי ברמז לבן גביר וסמוטריץ': לא נעשה מצעד בהמות, אנחנו לא מטרילים
(צילום: נויל האריס)

שניים שעוקבים אחר מהלכיה של שרת הפנים שקד הם מירי אברג'יל ועו"ד שוקי זוהר, חברי מרכז הבית היהודי. בריאיון לאולפן ynet הבוקר הם אמרו כי בניגוד לבן גביר וסמוטריץ', במפלגתם "לא יעשו מצעד בהמות, אנחנו לא מטרילים".
לדברי עו"ד זוהר, הבית היהודי קרובים לדעותיו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', אך "הוא העדיף לקחת את הכיוון של איתמר בן גביר, לחבור אליו ולנסות לדחוק את הערכים והדרך של הציונות הדתית". אברג'יל אמרה כי ישנם מצביעים "שאין להם במי לבחור. רובם באים מקרב הציבור הדתי-לאומי, ציבור ערכי, שהמשקל הסגולי והתרומה שלו למדינה הוא מעבר לקול שלו באוכלוסייה. לא ייתכן שלא יהיה להם ייצוג הולם".
לדבריה של אברג'יל בציבור הדתי-לאומי יש רבים "שלא מזדהים עם קולו של בן גביר. לכן, חשוב שהבית היהודי תיכנס לתמונה". עו"ד זוהר הוסיף כי במפלגתו "לא יעשו מצעד בהמות. אנחנו לא מטרילים".
ynet radio - סרטון הדרכה
(צילום: ירון ברנר, בימוי: אסף קוזין, עריכה: גיא פוקס)

בשבוע שעבר יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.
פורסם לראשונה: 09:05, 12.09.22